Categories: جهان

الیزابت وارن نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا می‌شود

قاضی آمریکا: قانون اوباماکر همچنان معتبر است

الیزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکا روز گذشته (دوشنبه) با تشکیل یک کمیته مقدماتی از تمایل خود برای ورود به رقابت‌های سال ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش الشرق الاوسط، این سناتور ۶۹ ساله با انتشار بیانیه ای گفته‌است: طبقه متوسط جامعه آمریکا در خطر قرار دارد. همیشه از حقوق کارگران، اقلیت‌ها و خانواده‌ها دفاع کرده‌ام.
وی افزود: هر کس در آمریکا باید بتواند سخت کار کند، با همان مجموعه قوانین یکسان، بازی کند و از خود و عزیزانش مراقبت به عمل آورد. این همان چیزی است که برایش می‌جنگم و به همین دلیل، کمیته ای مقدماتی برای رئیس‌جمهوری تشکیل می‌دهم و به حمایت شما نیاز دارم.
از سوی دیگر، قاضی فدرال آمریکایی که مدتی پیش (اواسط آذرماه) گفته بود که خدمات درمانی موسوم به «اوباماکر» کاملاً غیرقانونی است، روز دوشنبه تأکید کرد که این قانون تا زمان اعلام نتیجه قطعی دادگاه تجدید نظر همچنان اجرا خواهد شد.
«رید اوکانر» قاضی ایالت تگزاس آمریکا گفت: امیدوارم که دیوان عالی حکم چهاردهم دسامبر من، مبنی بر تجدید نظر در این قانون را تأیید کند. اجرای قانون اوباماکر تا آن زمان ادامه خواهد یافت چرا که اگر جز این باشد بسیاری از مردم عادی آمریکا با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.
این حکم در قالب پرونده ای علیه قانون اوباماکر که یکی از دستاوردهای مهم داخلی دولت اوباما بود صادر شد.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا قانون موسوم به اوباماکر را خلاف قانون اساسی می‌داند و خواستار تصویب قانون درمانی جدیدی است.

الشرق الاوسط:
Related Post