تصویری از وبسایت دانشگاه ایرانیان

تصویری از وبسایت دانشگاه ایرانیان

به نظر می رسد محمود احمدی نژاد اگر چه سمت ریاست جمهوری را به حسن روحانی تحویل داده، اما پیروی از دولت جدید ایران را در دستور کار خود قرار ندانسته است و در حالی که وزارت علوم دولت روحانی بارها بر غیر قانونی بودن دانشگاه “ایرانیان” به ریاست احمدی نژاد تاکید کرده، الهام، سخنگوی دولت دهم از آغاز به کار این دانشگاه خبر داده است.

غلامحسین الهام، سخنگوی دولت احمدی نژاد پنج شنبه شب (۵ تیر) در جمع خبرنگاران در پاسخ به ان سوال که آیا دانشگاه ایرانیان شروع به کار خواهد کرد یا خیر، گفته است که این دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی در مورد جزییات بیشتر توضیح داده است که: « باید درباره پذیرش دانشجوی آن و فعالیت‌هایش به سایتش مراجعه کنید.»

الهام که در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد، بر خلاف قانون ایران، فردی چند شغله در دولت بود، در پاسخ به این سوال «که عده ای می گویند فعالیت دانشگاه ایرانیان غیر قانونی است» گفت: « همه هر حرفی می‌زنند اما آیا من باید برای غیرقانونی بودن آن دلیل بیاورم یا باید دفاع کنم. آنهایی که اتهام می‌زنند باید دلیل بیاورند.»

در روزهای پایانی ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، او اعلام کرد که قصد دارد پس از ترک دولت یک دانشگاه با نام “دانشگاه ایرانیان” تاسیس کند.

محمود احمدی نژاد که موافقت اصولی تاسیس این دانشگاه را در اواخر سال ۸۹ از وزارت علوم دولت خود گرفته بود، ریاست این دانشگاه را بر عهده گرفت و شماری از نزدیکان خود، از جمله اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی را به مدیریت این دانشگاه در حال تاسیس منصوب کرده است.

همچنین، نهاد ریاست جمهوری در آخرین روز از دوران مسئولیت محمود احمدی نژاد، ۱۶ میلیارد تومان را به حساب مشترک وی و حمیدرضا بقایی معاون اجرایی وی واریز کرده بود تا به مصرف تامین هزینه های دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان برسد. اما پس از چندی اسناد این مسئله از سوی برخی از رسانه های ایرانی فاش شد که در نهایت دادستان دیوان محاسبات اداری روز سه‌شنبه، ۲۳ مهر، گفت که در برداشت مبلغ ۱۶ میلیارد تومان از حساب دولت، “نفع شخصی” بوده است.

اگر چه تخلف احمدی نژاد و یارانش ثابت شد، اما هنوز مجازاتی برای این متخلفان در نظر گرفته نشده است.