ارتش عراق وارد تکریت می شود

اسامه النجیفی معاون رئیس جمهور عراق

اسامه النجیفی معاون رئیس جمهور عراق

اسامه النجیفی معاون رئیس جمهور عراق روز گذشته در اظهارت منحصر به فردی برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد که اهالی شهر موصل، در اولویت مشارکت در نبردهای آتی جهت آزاد سازی موصل از دست سازمان داعش هستند. وی فاش کرد که ۵۰ هزار افسر در این شهر آمادگی نبرد برای آزاد سازی آن را دارند ولی در انتظار تسلیحات می باشند.

این اظهارات النجیفی در پاسخ به بیانیه صادره از سوی مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر، بود که در روزهای اخیر اهالی موصل را به سستی متهم کرده بود. وی با تأکید بر ستایش و احترام به صدر برای مواضع وطن دوستانه وی و نزدیکی او به سنی ها نسبت به دیگر رهبران دینی و سیاسی گفت اهالی موصول آمادگی کاملی برای مشارکت در آزاد سازی شهر و استان خود دارند و نزدیک به ۵۰ هزار افسر از اهالی موصل در آمادگی کامل برای مشارکت در نبرد آزاد سازی هستند، ولی سلاحی برای مبارزه در اختیار ندارند.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش عراق با حمایت نیروهای مردمی، از شمال و جنوب وارد شهر تکریت شدند، که در اشغال داعش قرار داشت. استاندار صلاح الدین گفت که نیروهای مشترک کنترل بخشی از محله قادسیه شمالی را به دست گرفتند، این در حالی است که نیروهای امنیتی گفتند که نیروهای دیگری، پیشرفت چشمگیری را از جنوب به سمت مرکز شهر به دست آوردند.