صالح المطلق معاون نخست وزیر عراق

صالح المطلق معاون نخست وزیر عراق

صالح المطلق معاون نخست وزیر عراق، عقب نشینی تمامی نیروهای عراقی از برابر مسلحان سازمان داعش در شهر رمادی مرکز استان انبار در غرب عراق را غیر قابل توجیه دانست که نوعی توطئه به همراه دارد.

المطلق در گفتگویی با «الشرق الأوسط» افزود: «حکومت عراق در مسلح کردن اهالی عشایر در انبار جدی نیست، امری که باعث تضعیف مبارزان از اهالی عشایر در برابر حملات مسلحان داعش شد و این کار باعث شد که تروریست ها برای به کنترل در آوردن کامل شهر رمادی پس از عقب نشینی نیروهای دولتی از خاک این شهر فرصت بزرگی به دست آورند».

از سوی دیگر، رهبری عملیات مشترک عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی موفق شدند پالایشگاه بیجی را به دست گیرند. این سازمان توانسته بود بیش از ۸۰ درصد از مساحت پالایشگاه را به دست گیرد و نیروهای امنیتی پس از وارد آوردن خسارت های سنگین به سازمان داعش پالایشگاه را به دست گرفتند. سرتیپ سعد معن، سخنگوی عملیات مشترک در بیانیه دو روز پیش خود گفت: «نیروهای امنیتی پس از آزاد سازی کامل جاده ی منتهی به پالایشگاه و وارد آوردن خسارات و تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی به دشمن، توانستند به پالایشگاه بیجی در شمال منطقه بیجی (در ۲۰۰ کیلومتری شمال بغداد) وارد شوند».