ریاض: عبدالهادی حبتور

طرح عظیم القدیه واقع در جنوب ریاض پایتخت سعودی، به گفته مدیر اجرایی آن پنج محور اصلی دارد؛ مشارکت، جذب، محیط زیست، ورزش، فرهنگ و هنر.
به گزارش الشرق الاوسط، مایکل رننجر در حاشیه «همایش آینده سرمایه‌گذاری» که دیروز به کار خود پایان داد گفت که القدیه بخش رفاهی بی نظیر و جایگاه ابتکار، نوآوری و کشف درسعودی خواهد بود و افزود: «به این طرح ایمان کامل دارم. القدیه سرشار از روح بلندپروازی و توان و استعداد است. جایی برجسته و ارزشمند خواهد شد که در رفاه زبان‌زد باشد و به نیازهای رفاهی و فرهنگی که نسل امروز و فردا جست‌وجو می‌کنند پاسخ می‌دهد».
وی ادامه داد: «القدیه مکانی است که در طول سال و برای هرلحظه خود را وقف هنر و میراث و فرهنگ می‌کند. در آن مراکز تفریحی، تفریحات آبی، اماکن تفریحی روزانه، مراکز ورزشی، مناطق حفاظت شده حیات وحش در کنار مراکز فرهنگی، رفاهی، آموزشی، رستوران‌ها و غیره دایر می‌شود».
رننجر یادآور شد همه آنچه می‌گوید فقط نیمی ا ز داستان است و ادامه داد: «همه این نیمی از ماجراست. برای اینکه بتوانیم کار کنیم مجموعه‌ای از مناطق مسکونی و مناطق صنعتی و پشتیبانی تجاری برای پیشرفت طرح لازم است. صنایع پشتیبانی و فرصت‌های شغلی لازم برای تحقق استمرار و ادامه کار پروژه با ایجاد سیستم خودکفا. همه اینها تجارب و فرصت‌های کاری حرفه‌ای ایجاد می‌کنند».
مدیر اجرایی گفت آنچه سعودی اجرا می‌کند «بنایی است بی نظیر، که نه مشابه داشته و نه نمونه‌ای در جهان با این حجم و نوع دارد».
مدیر اجرایی القدیه تأکید کرد آنها تلاش می‌کنند بخشی از مبلغی که سعودی‌ها صرف رفاه خود می‌کنند که به رقم ۳ میلیارد دلار در سال می‌رسد را جذب کنند و ادامه داد: «بازار بیشتر جوان است، یک سوم آنها زیر ۳۵ سال سن دارند و بیشترین مصرف کننده طرح‌های رفاهی‌اند. به همه جای دنیا و به کشورهای خلیج می‌روند تا سالانه حدود ۳ میلیارد دلار خرج کنند. ما قصد داریم سهم بزرگی از این بازار را داشته باشیم و ممکن است ابتکاراتی به خرج بدهیم».