نیروهای پیشمرگه از اولاند ارسال مستقیم محموله هایی سلاح سنگین را خواستار شدند

سربازان عراقی و افرادی از نیروهای داوطلب مردمی در عملیات پاکسازی ساختمانی از مسلحان «داعش» در تکریت (عکس از آژانس عکس خبری اروپا)

سربازان عراقی و افرادی از نیروهای داوطلب مردمی در عملیات پاکسازی ساختمانی از مسلحان «داعش» در تکریت (عکس از آژانس عکس خبری اروپا)

روز گذشته حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراق ، به تکریت رفت و پس از آزاد سازی شهر، پرچم عراق را بر بالای ساختمان استانداری استان صلاح الدین بالا برد و در خیابان ها و نزدیکی شورای استانی و کاخ های ریاست جمهوری به گشت زنی پرداخت.

العبادی با فرماندهان نظامی و نیروهای عملیات ویژه، که فرماندهی کل دو روز پیش آنها را برای تشدید کنترل تکریت فرستاده بود، ملاقات کرد. وی همچنین با فرمانده پلیس صلاح الدین و استاندار و رئیس شورای استانی دیدار کرد و نحوه بازگرداندن سریع خدمات اولیه، پس از پاکسازی شهر از مین ها و بازگشت شهروندان را با آنها مورد بحث و بررسی قرار داد.

از سوی دیگر، روز گذشته فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، با هیئتی از کردهای عراق ملاقات کرد. این هیئت متشکل از مسؤلان نظامی کردها به سرپرستی مصطفی سید قادر وزیر پیشمرگه ها در دولت منطقه ای کردستان بود.

وزیر پیشمرگه ها گفت: «پیامی که وی می خواهد به اولاند رئیس جمهور فرانسه برساند این است که نیروهای او نیاز به سلاح سنگین دارند که باید به جای فرستادن آنها به بغداد، به صورت مستقیم به اربیل فرستاده شوند.