سرپرستی اکثر خانواده ها را زنان به عهده دارند… قدردانی سازمان ملل از نقش «کمپین عربستان سعودی برای یاری سوری ها»

یک زن در حال بردن کودکان خود به کلینیک پزشکی

یک زن در حال بردن کودکان خود به کلینیک پزشکی

در یکی از گوشه های اردوگاه «الزعتری» در شمال امان در اردن، عبد الرحمن محمد محمود (۲۶ ساله) ایستاده است. او برای فرار از بمباران رژیم از شهر درعا در سوریه آمده است، و مشتاقانه در انتظار به دنیا آمدن فرزند جدید خود است که شاید مهر و محبت از دست رفته  از پسر چهار ساله اش، که به هنگام انتقال به اردن به علت بیماری فوت کرد را جبران کند. عبد الرحمن که منتظر یک گروه رسانه ای از جمله «الشرق الأوسط» بود گفت: «به علت مشارکت در انقلاب، نیروهای رژیم ما را به روش های مختلف، از آزار فیزیکی گرفته تا کشیدن ناخن، شکنجه دادند».

در گوشه ای دیگر، ام غنی داستان آمدنش به اردن را این گونه تعریف کرد: « به هنگام آغاز انقلاب در درعا فرار کردم، و با گروهی از آوارگان از استانی به استان دیگر رفتیم تا به اردن رسیدیم». او می افزاید تلاش هایش برای فرار از ظلم و ستم رژیم پنج ماه به طول انجامید. آمار و ارقام اردوگاه نشان می دهد که تعداد زیادی از خانواده هایی که به اردوگاه «الزعتری» آمدند، را زنان سرپرستی می کنند.

محمد ابو العساکر، یکی از مسؤلان  کمیسریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به نوبه خود گفت، سرپناهی که «کمپین عربستان سعودی برای یاری سوری ها» در اردوگاه الزعتری فراهم کرد، شرایط و ضوابط کامل را برای تبدیل شدن به یک پناهگاه امن و خوب دارد، زیرا ساکنان اردوگاه را در برابر موج گرما و سرمای طاقت فرسا محفاظت می کند، علاوه بر این آن ها را از ورود آب باران که در زمان مشخصی از سال به طور چشمگیری می بارد، حفاظت می کند.