الزیانی: سران کشورهای خلیج در اجلاس ریاض به آینده کشورها می‌پردازند

ریاض: عبدالهادی حبتور

عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج، ایران را در سایه شروع تحریم‌های شدید آمریکا دعوت به تغییر رویکرد سیاسی خود در منطقه کرد.
به گزارش «الشرق الاوسط»، وی اشاره کرد پرونده ایران یکی از موضوعاتی است که سران کشورهای خلیج در اجلاس روز یکشنبه در ریاض بررسی می‌کنند.
وی در گفتگو با «الشرق الاوسط» عنوان کرد: ایران کشور همسایه مهمی است و کشورهای شورای همکاری همیشه دعوت به روابط سازنده با آن کردند اما متاسفانه این کشور به دخالت در امور کشورهای عضو شورا، حمایت از گروهک‌های تروریستی و شبه نظامیان برای بر هم زدن ثبات منطقه ادامه می‌دهد. به اعتقاد من نظام ایران چاره‌ای جز این ندارد که رویکر سیاسی خود را تغییر داده و به قانون بین‌المللی پایبند بماند.
وی تاکید کرد سران کشورهای خلیج در این اجلاس اهمیت زیادی به موضوعات جوانان و آینده داده و بر ضرورت آشنایی با مشکلات، آرزوها و خواسته‌هایشان و همچنین کار برای از میان برداشتن مشکلات، ایجاد برنامه‌ها و طرح‌های مفید برای جذب جوانان و مشارکت آنها در رویداد‌های داخلی و خارجی مختلف تاکید می‌کنند.
وی توضیح داد کشورهای خلیج توانستند در سال‌های گذشته پرونده‌های کیفی مشترک را محقق کنند که از جمله آنها ملّی کردن اقتصاد خلیج، بازار مشترک خلیج، اتحاد گمرکی، اتحاد پولی و پروژه پیوند الکتریکی است.
وی همچنین اشاره کرد کشورهای عضو شواری همکاری در صدد تحقق طرح توسعه استراتژی راه‌آهن هستند که کشورهای عضو شورا را از مسقط تا کویت با شبکه‌ای به مسافت ۲۲۰۰ کیلومتر به هم وصل می‌کند.