وزارت دفاع ملی الجزایر گزارش داد نیروهای ارتش این کشور در عملیات جداگانه در ولایت‌های وهران، تلمسان و بباتنه، ۳ تن از عناصر حامی گروه‌های تروریستی را دستگیر کردند.
به گزارش الشرق الاوسط، ارتش الجزایر در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۷۰ شخص از حامیان تروریسم را دستگیر کرد که ۱۸ تن از آنها در دسامبر گذشته دستگیر شدند.
به گزارش مجله «الجیش» الجزایر، ارتش این کشور در سال ۲۰۱۸ نتایج قابل توجهی را در زمینه مبارزه با تروریسم به دست آورده‌است، به طوری که در عملیاتی که در این سال انجام شد، ۳۲ تروریست کشته و ۲۵ تن دستگیر شدند، علاوه بر این ۱۳۲ نفر دیگر تسلیم شدند.
مقامات الجزایر بارها از پیروزی خود بر تروریست خبر داده بودند و از بقایای گروه‌های تروریستی خواستند خود را به مراجع قانونی معرفی کرده و از قوانین «عفو» صلح و آشتی ملی استفاده کنند، در غیر این صورت این افراد تا دستگیری و حذف آخرین نفر مورد تعقیب خواهند گرفت.
گفتنی است خشونت در الجزایر در اوایل دهه نود قرن گذشته و پس از توقف انتخابات که در دور اول خود به پیروزی «جبهه نجات» منجر شد، آغاز شد. در اثر این جریان ۲۰۰ هزار نفر کشته و میلیاردها دلار خسارت وارد شد.