با لاوروف حل و فصل بحران سوریه و ائتلاف بین المللی برای مبارزه با «داعش» را مورد بررسی قرار خواهد داد

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی ... سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه – عکس از خبرگزاری فرانسه

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی … سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه – عکس از خبرگزاری فرانسه

یک منبع دیپلماتیک عربستان سعودی برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد که سفر عادل الجبیر وزیر خارجه این کشور به مسکو که قرار است دو روز دیگر انجام گیرد، برای تکمیل مذاکراتی است که شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی طی سفر اخیر خود به پایتخت روسیه با مقامات روس انجام داده بود.

این منبع همچنین توضیح داد که محورهای دیدار سه جانبه بین وزیر خارجه عربستان سعودی با سرگئی لاوروف و جان کری همتایان روسی و آمریکایی وی، که اخیراً در دوحه انجام شده بود، به ویژه پرونده بحران سوریه، مجدداً در دیدارهای الجبیر در روسیه بر سر میز مذاکرات قرار خواهد گرفت.

از طرف دیگر وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که مذاکرات الجبیر – لاوروف، برای بحث و بررسی همکاری روسیه – عربستان در عرصه مبارزه با تروریسم و بررسی راه های حل و فصل بحران سوریه، و ابتکار روسیه به ویژه تشکیل ائتلاف گسترده بین المللی برای مبارزه با جنگویان «داعش» در خاک سوریه، به علاوه پرونده های یمن، عراق و لیبی خواهد بود.

الجبیر روز گذشته در کنفرانس خبری با همتای ایتالیایی خود در رم تأکید کرد که تنها راه برون رفت بحران یمن، راهکار سیاسی خواهد بود.