نخست وزیر سابق تونس تأکید کرد که حتی یک دلار دریافت نکرده است

عبدالله السنوسی مدیر اطلاعات سابق لیبی (سمت چپ) و البغدادی المحمودی نخست وزیر سابق (وسط) و ابو زید دورده (راست) طی جلسه محاکمه در 28 جولای در طرابلس پایتخت لیبی – عکس از خبرگزاری فرانسه

عبدالله السنوسی مدیر اطلاعات سابق لیبی (سمت چپ) و البغدادی المحمودی نخست وزیر سابق (وسط) و ابو زید دورده (راست) طی جلسه محاکمه در ۲۸ جولای در طرابلس پایتخت لیبی – عکس از خبرگزاری فرانسه

حمادی الجبالی نخست وزیر سابق تونس اتهامات وارده به دولتش، مبنی بر تسلیم البغدادی المحمودی، آخرین نخست وزیر سرهنگ معمر القذافی به مقامات لیبی را تکذیب کرد.

الجبالی به «الشرق الأوسط» گفت که این ادعا، «ساختگی» است، و او هیچ گناهی در اجرای تصمیم الباجی قائد السبسی نخست وزیر آن زمان و رئیس جمهور کنونی تونس ندارد. وی توضیح داد که دولت سابق لیبی، به ریاست عبد الرحیم الکیب، آن زمان برای تسلیم المحمودی با السبسی تماس هایی بر قرار کرد و مجدداً همین کار را با دولت وی (الجبالی) تکرار کرد. وی هر گونه معامله ای را تکذیب کرد و تأکید کرد که حتی یک دلار از الکیب دریافت نکرده است.

الجبالی در خصوص امتناع المنصف المرزوقی، نماینده سابق رئیس جمهور تونس، از امضای تصمیم استرداد المحمودی، گفت که المرزوقی مشکلی از بابت استرداد او نداشت، اما چون وی یک حقوق دان است از آن نگران بود که المحمودی اعدام شود و یا مورد شکنجه قرار گیرد، و در این صورت او خود را در وضعیت ناخوشایندی قرار می داد. الجبالی گفت: «المرزوقی با طفره رفتن از مسؤلیت، و ادعای اطلاع نداشتن از پرونده، در تله افتاد».