نخست وزیر لیبی: ما پیشتر از حملات مصر آگاهی یافتیم… اختلاف با حفتر پایان یافت

عبدالله الثنی رئیس دولت انتقالی در لیبی

عبدالله الثنی رئیس دولت انتقالی در لیبی

عبدالله الثنی، رئیس دولت انتقالی لیبی به آنکارا هشدار داد به علت مداخله ترکیه در امور داخلی کشور، اقداماتی شامل توقف همکاری با شرکت ها ترکی اتخاذ خواهد کرد.

الثنی در گفتگویی با «الشرق الأوسط» گفت که مداخله قطر و سودان در اوضاع داخلی لیبی «چیزی از گذشته» شده است، او در عین حال گفت: « دخالت های ترکیه بر امنیت و ثبات لیبی تأثیر منفی خواهد گذاشت و موضع رئیس جمهور ترکیه (رجب طیب آردوغان) روشن است». وی ادامه داد: «مجبور می شویم اقداماتی بر ضد این کشور اتخاذ کنیم. در نهایت این ترکیه است که متضرر می شود زیرا لیبی می تواند با هر کشور دیگر همکاری داشته باشد، و این شرکت های ترکی هستند که سرمایه گذاری های خود را در لیبی از دست خواهند داد».

از سوی دیگر، الثنی تأکید کرد که حملات هوایی دو روز گذشته نیروی هوایی مصر به مواضع سازمان داعش در سرزمین های لیبی، با آگاهی دولت و هماهنگی کامل با آنها صورت گرفت. وی آنچه در مورد «نقض حاکمیت لیبی» گفته می شود را کاملاً نادرست دانست.

الثنی همچنین از جزئیات آخرین جلسه خود با سرلشکر خلیفه حفتر، فرمانده عملیات کرامت بر ضد افراط گرایان، در شهر ابیار در جنوب بنغازی، پرده برداشت و گفت این دیدار به اختلافات پایان داد و صفحه جدیدی بین آنها گشود.