جده: ابراهیم القرشی

یک منبع مطلع به الشرق الاوسط گزارش داد که مدیران باشگاه الاتحاد سعودی فهرستی از گزینه‌های مطرح را برای پیوستن به ترکیب این تیم در نظر گرفتند که در میان آنها نام‌های خارجی و داخلی به چشم می‌خورد و برای فصل نقل و انتقالات زمستانی با هماهنگی کادر فنی به رهبری سلاوین بیلیچ به کار گرفته خواهند شد. این مذاکرات در حالی برگزار می‌شوند که جزئیات بیشتر آنها به دور از رسانه‌ها و به‌طور محرمانه پیگیری می‌شوند.
این منبع مطلع خبر داد که همه گزینه‌های مطرح به شکلی بررسی می‌شوند که نیازهای کادر فنی تیم و باشگاه را برطرف کنند. از سوی دیگر این گزینه یک رویکردی است که شامل همه اعضای تیم می‌شود و حتی دروازه‌بان این باشگاه را نیز در نظر می‌گیرد. این در حالی است که باشگاه الاتحاد شعار بقا برای اصلح را سر داده و خواهان بهبود کیفیت بازی های این تیم در فصل پیش رو هستند.
باشگاه الاتحاد در جمعه آینده در مصاف با الباطن در نظر دارد که اولین پیروزی خود را در سری سیزدهم جام محمد بن سلمان تحقق بخشد و به خواسته هواداران این تیم برای کسب یک پیروزی قاطعانه جامه عمل بپوشد.
کادر فنی الاتحاد از هفته‌ها پیش در نظر داشت که برای بالابردن روحیه اعضای مختلف باشگاه برنامه‌های مختلفی را برگزار کند این در حالی است که سرمربی این تیم تمرین‌های مختلفی را برای آمادگی بدنی بازیکنان در نظر گرفته و تلاش می‌کند بهترین وضعیت بدنی را برای بازیکنان فراهم آورد.
الاتحاد روز گذشته تمرینات خود را برای رویارویی با الباطن آغاز کرده و در استادیوم الردیف شهرک ورزشی ملک عبدالله در جده تمرین‌های خود را از سر گرفته‌است. در این تمرین‌ها زوج جوان محمد فوساری و حسین الهاجوج نیز حضور داشتند. در طی این تمرین‌ها کادر فنی تلاش کرد تا بازیکنان به‌طور جدی تمرین‌های خود را انجام دهند و نکات فنی بررسی شده را به صورت دقیق پیروی کنند. از سوی دیگر توجه به روحیه تیمی افزایش یافته و به نظر می‌آید هدف این باشگاه پیروزی حتمی در برابر الباطن و بازگشت شادی بین هواداران این تیم است.
سرمربی الاتحاد با برگزاری تمرین‌های مختلف درصدد بود به‌طور بیشتر بر جنبه فنی و آمادگی بدنی بازیکنان تأکید کند و از طرف دیگر نکات و اشتباهات تیم در بازی های گذشته از جمله بازی با الفیصلی را پوشش دهد. در این بازی الاتحاد دو بر یک بازی را به حریف خود واگذار کرد. توجه به آرایش دفاعی تیمی نیز از نکات مهم این تمرین بود. همچنین بیلچ در جنبه‌های فنی دیگر به بررسی فیلم بازی های الباطن پرداخته و در کنار بازیکنان و کادر فنی نقاط ضعف و قوت آن را بررسی کردند. او تاکتیک الاتحاد در بازی پیش رو را با توجه به بررسی تاکتیک فنی بازی های گذشته الباطن خواهد چید تا بتواند اولین پیروزی خود را در تیم الاتحاد تحقق بخشد.
گفتنی است نتایج اخیر الاتحاد و شکست‌های این تیم باعث شد که به پایین جدول سقوط کند و مجموع امتیازات این تیم تنها به سه امتیاز از سه بازی خلاصه شود. الاتحاد در ۹ بازی دیگر خود شکست خورده بود. از سوی دیگر با وجود این نتایج ضعیف این تیم همچنان پرطرفدارترین تیم بازی‌ها بود و برای مثال تعداد تماشاگران حاضر در بازی الاتحاد و الفیصلی بیش از ۲۳ هزار تماشاگر بود.