جانشین ولیعهد چهارشنبه با بان کی مون دیدار می کند

پرزیدنت باراک اوباما هنگام استقبال از جانشین ولیعهد عربستان سعودی و هیئت همراه آن در کاخ سفید – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

پرزیدنت باراک اوباما هنگام استقبال از جانشین ولیعهد عربستان سعودی و هیئت همراه آن در کاخ سفید – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و معاون دوم رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی به سفر خود به ایالات متحده ادامه می دهد و در دومین ایستگاه از سفرش طی چهار روز با رؤسای شرکت های فناوری در دره سلیکون در کالیفرنیا و شرکت های مالی و مدیران صندوق های سرمایه گذاری دیدار خواهد کرد.

به نظر تحلیل گران دیدارهای شاهزاده محمد بن سلمان با شرکت های فناوری رابطه آن شرکت ها را با پروژه های جدید در سعودی تقویت می کند و هدف آن ایجاد یک بخش فناوری پیشرفته و انتقال تجربیات جدید در راستای تحقق اهداف تنوع اقتصادی در چارچوب «چشم انداز ۲۰۳۰» این کشور می باشد. برخی از منابع عربستانی پیش بینی می کنند در طول این سفر  تعداد زیادی از معاملات تکنولوژی بین عربستان سعودی و شرکت های فن آوری دره سیلیکون اعلام می شود. شاهزاده محمد بن سلمان روز سه شنبه آینده به سومین ایستگاه خود در نیویورک می رود.

از سوی دیگر، عبد الله المعلمی سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل، تأکید کرد که شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد روز چهارشنبه آینده با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار خواهد کرد. المعلمی در تصریحاتی برای «الشرق الأوسط» گفت دیدار از قبل برنامه ریزی شده بود و ارتباطی با پیامدهای گزارش سازمان ملل درباره یمن ندارد.

در همین حال تعدادی از وزیران عربستان سعودی در کنفرانسی که شب گذشته با حضور شاهزاده عبد الله بن فیصل بن ترکی سفیر عربستان سعودی در آمریکا، در واشنگتن برگزار کردند تأکید کردند که «چشم انداز ۲۰۳۰ سعودی» و برنامه تحول ملی، مورد توجه دولت آمریکا و شرکت های بزرگ اقتصادی قرار گرفتند.

دکتر ابراهیم العساف وزیر دارایی عربستان سعودی گفت شرکت های آمریکایی به توسعه سرمایه گذاری در بازارهای سعودی ابراز تمایل کردند. دکتر عادل الطریفی وزیر فرهنگ و رسانه عربستان سعودی نیز تأکید کرد دیدار جانشین ولیعهد و باراک اوباما بسیار متمایز و موفق بود.