پادشاه عربستان سعودی برای قربانیان به اوباما تسلیت می گوید

1465945061344442100

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی به مناسبت حمله تروریستی مسلحانه که در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا به وقوع پیوست برای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا یک پیام تسلیت فرستاد. ملک سلمان در پیام خود این عمل جنایتکارانه را محکوم کرد و آن را بر خلاف ادیان آسمانی و منشورهای بین المللی دانست. پادشاه عربستان سعودی برای پرزیدنت اوباما، اهمیت هماهنگی و تلاش جامعه بین المللی برای مقابله با تمام اعمال خشونت آمیز و تروریسم را مورد تأکید قرار داد.

در همین راستا، اطلاعات جدید نشان می دهد عامل قتل عام اورلاندو با بیش از یک گروه تروریستی در ارتباط بوده است. جیمس کومی مدیر دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) گفت، عمر متین که روز یکشنبه گذشته ۴۹ نفر را در یک کلوپ شبانه همجنسگرایان به قتل رساند، در سال ۲۰۱۳ هنگامی که به عنوان یک نگهبان امنیتی در یکی از دادگاه های محلی کار می کرد به همکاران خود گفته بود که خانواده اش با سازمان «القاعده» ارتباط دارند و خود نیز در «حزب الله» لبنان عضو بوده است.

رابطه متین با یک سازمان تروریستی دیگر، که «داعش» می باشد نیز مشخص شده است زیرا پیش از اجرای عملیات اخیر با تلفن اضطراری تماس گرفته و بیعت خود را با داعش اعلام کرد.

از سوی دیگر، در تحقیقات جاری نشانه های جدیدی از ارتباط عمر متین با کلوپ شبانه «پالس» و سایت های مختلف اینترنتی که مختص همجنسگرایان است یافته شد. دست کم دو نفر گفتند که عمر متین قبلاً از این کلوپ بازدید کرده بود. کوین وست یک سرباز سابق نیروی دریایی ایالات متحده که ۳۷ سال دارد توضیح داد که عمر متین از طریق سایت «جاکد»، که یک سایت دوستیابی در اینترنت مختص همجنسگرایان است با او ارتباط برقرار کرده بود.