آزاد شدگان در عدن فاش کردند که توسط یک ایرانی و از طریق یک مترجم مورد سؤال قرار گرفتند

دو یمنی در حال عبور از مقابل مسجدی در صنعا که توسط یک خودروی بمب گذاری شده هدف قرار گرفت و سازمان داعش مسؤلیت انفجار را به عهده گرفت – عکس از رویترز

دو یمنی در حال عبور از مقابل مسجدی در صنعا که توسط یک خودروی بمب گذاری شده هدف قرار گرفت و سازمان داعش مسؤلیت انفجار را به عهده گرفت – عکس از رویترز

برخی منابع در مقاومت وفادار به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن ، از مشارکت افسران ایران در تحقیقات با اسرای مقاومت در شهر جنوبی عدن خبر دادند.

منابع خاص به «الشرق الأوسط» گفتند که یکی از افسران جنوبی که به دست حوثی ها اسیر شده بود و سپس آزاد شد، فاش کرد که یک افسر ایرانی از طریق یک مترجم از او تحقیقات به عمل آورد و پرسش هایی درباره تعداد نیروهای حامی مشروعیت در عدن و مناطقی که درآن ها حضور دارند و نوع سلاح های به کار رفته از او پرسیده بود. افسر اسیر نیز پاسخ داده بود که تعداد نیروها زیاد است و همه انواع اسلحه را در اختیار دارند. این اسیر در حالی که دست های او بسته بود، به هنگام آغاز درگیری بین حوثی ها و نیروهای مقاومت موفق به فرار شده بود.

در همین راستا، نیروهای مقاومت پس از آزاد سازی عدن به پیش روی خود به سوی شمال و به سمت استان لحج ادامه دادند. قائد نصر، سخنگوی جبهه ردفان العند، که در شمال استان لحج واقع شده است برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد که مقاومت به فرماندهی سرتیپ ثابت جواس، کنترل ۹۰ درصد از کوهها و دژهای مشرف به محور العند در دو ناحیه چپ و راست را در دست گرفته است. وی افزود فاصله بین مقاومت و شبه نظامیان حوثی و صالح از ۲۰۰ متر تجاوز نمی کند.

اما در استان تعز، واقع در مرکز کشور، روز گذشته مقاومت پس از درگیری با مسلحان حوثی به پیش روی خوبی در غرب شهر دست یافت و بنا به گفته منابع آگاه در شهر، این نیروها به ۴۰۰ متری جاده عمومی که شهر المخاء، در غرب تعز، و استان الحدیده را مرتبط می سازد رسیده اند.

در همین راستا، کشتی های حامل کمک های انسان دوستانه با استفاده از فضای جدیدی که پس از آزاد سازی عدن از چنگال حوثی ها حکم فرما شده است، به سوی بندر عدن به راه افتادند. روز گذشته یک کشتی حامل ۴۷۰۰ تن مواد غذایی و دارو، که توسط برنامه غذایی سازمان ملل متحد ارسال شده بود، به بندر عدن رسید، و پس از آن یک کشتی حامل ۲۳۱۵ تن کمک های پزشکی که دولت امارت متحده عربی ارسال کرده است به بندر رسید.