هتلی در امارات عربی متحده - عکس از الشرق الاوسط

هتلی در امارات عربی متحده – عکس از الشرق الاوسط

ابوظبی؛ الشرق الاوسط – نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد که فروش بلیت های پرداخت مستقیم در بخش هتلداری امارات، موجب افزایش ۱۳ درصدی رزرو هتل ها در سال جاری نسبت به پارسال اشده است.

شرکت فروش مستقیم “لیوری” در ابوظبی به عنوان مجری این بررسی و متخصص در گسترش بخش هتلداری در امارات که دفتر اصلی آن در لندن قرار دارد تاکید کرده است که بلیت های پرداخت مستقیم برای کارگران و کارمندان جهت رزرو هتل ها و تفریحگاه های گردشگری که تخفیف هایی تا ۵۰ درصد و در کمترین حالت ۲۰ درصد ارزش قیمت رزرو را فراهم آورده در اقبال صاحبان این بلیت ها جهت افزایش رفت و آمدهایشان به هتل ها و بالا رفتن میانگین شب های اقامت شان نقش داشته است.

این بررسی به روش پرسشنامه ای و برای نه هزار مشتری بلیت های پرداخت در امارات انجام گرفته است وهمه پاسخگویان گفته اند که این بلیت ها نقشی اساسی در تشویق آنها به افزایش میانگین مدت اقامت و کثرت رفت و آمد به هتل های سراسر امارات داشته است مخصوصا با وجود تخفیف های این بلیت ها که قیمت اتاق هتل را از ۲۰ درصد تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

محمد الجندی مدیر کل شرکت فروش مستقیم “لیوری”، هفته پیش در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که بر اساس این بررسی، این بلیت ها در ترویج و گسترش گردشگری داخلی در کشور نقش دارد به ویژه اینکه شاخص های گردشگری که مراجع مربوطه اعلام می کنند از بالا رفتن تعداد مهمانان هتل ها به طور سالانه علاوه بر استقبال گسترده گردشگران خارجی حکایت دارد.

الجندی تصریح کرد که انتخاب امارات عربی متحده برای این بررسی به رغم فعالیت این شرکت در دیگر بازارهای خاورمیانه مثل بازار المصریه بازمی گردد به اینکه بازار هتلداری در امارات پنجره ای بر جهان گشوده چرا که در امارات بزرگ ترین مارک های تجاری مدیریت هتل ها فعالیت دارند بطوری که این کشور را بهترین و مناسب ترین محل گسترش هتلداری در منطقه خاورمیانه ساخته است.

وی افزود گروه جهانی «لیوری» از طریق دفاترش در ابوظبی و دوبی با ۱۸۰ هتل و تفریحگاه در سراسر جهان تعامل داشته و همچنین با بزرگ ترین شرکت های محلی مثل شرکت اتحادیه پرواز که به کارکنانش هزاران مایل مجانی ارائه می دهد و نیز با شرکت مخابرات و شرکت مسترکارد و بانک ابوظبی و بانک اتحاد ملی با قسط بندی ارزش اشتراک سالانه برای بلیت های پرداخت مستقیم با نرخ بهره صفر درصد شراکت دارد.

الجندی در توضیح گفت که این افزایش چشمگیر در میزان پر شدن هتل های کشور بطور سالانه به چند عامل باز می گردد که مهم ترین شان افزایش تعداد مشترکین بلیت های پرداخت مستقیم در بخش هتلداری است. وی به عنوان مثال ذکر کرد که هتل ها در ابوظبی در پنج ماه اول ۲۰۱۴ راندمان بی سابقه ای داشته اند به طوری که تعداد مسافران گردشگری داخلی ۳۰ درصد در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۳ افزایش داشته است… و بر حسب آمارگیری های هیات فرهنگ و گردشگری ابوظبی میزان پر شدن هتل ها با رشدی هشت درصدی در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته به ۷۸ درصد به همراه افزایش سطوح پرشدگی ۵۵ هتل و تفریحگاه و هتل-آپارتمان در نقاط مختلف امارات رسیده است.

الجندی در ادامه گفت که آمارگیری های هیات گردشگری و فرهنگ ابوظبی نشان از افزایش تعداد مسافران به میزان ۳۰ درصد دارد به طوری که شمار مسافران به ۴۳/۱ میلیون نفر و ۳۷/۴ میلیون اقامت شبانه در هتل در بازه زمانی ژانویه تا می رسیده است که به معنای افزایش ۲۲ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۳ است.

وی اظهار داشت که فعالیت آنها در درجه اول بر فراهم آوردن بهترین خدمات برای اعضای این بلیت ها متمرکز است و از اینجاست که شراکت های راهبردی ما با مهم ترین و برجسته ترین سرویس دهندگان پیشرفته در بخش گردشگری از طریق شبکه ها و مارک های تجاری معروف در جهان شکل می گیرد… به علاوه امارات شاهد یک رشد سریع در تقاضای خدماتی است که پاسخگوی سطح زندگی بالا به ویژه در بخش هتداریو مهمانپذیری است.

لازم به ذکر است که شرکت “لیوری” برای کارگران و کارمندان امکان بهره بردن از بیش از ۱۸۰ هزار هتل و تفریحگاه گردشگری و مرکز استراحت “سبا” در بیش از هشتاد کشور در سراسر جهان را فراهم کرده است.