بعد از نشست مطبوعاتی خالد الفالح وزیر انرژی سعودی و تأکید وی بر اینکه سعودی بزرگ‌ترین منبع نفت جهان است و قصد دارد در فوریهٔ آینده صادرات نفت خود را کم کند و براساس توافق جهانی گامی در جهت کاهش امدادرسانی برای جلوگیری از عرضهٔ بیش از اندازه بردارد، قیمت نفت ۵ درصد افزایش یافت.
به گزارش الشرق الاوسط، براساس گفته‌های وی سعودی در فوریهٔ آینده روزانه ۷٫۱ میلیون بشکه صادر خواهد کرد این درحالی است که هم‌اکنون ۷٫۲ بشکه صادر می‌کند.
همچنین سعودی روزانه ۱۰٫۲۰ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند تا بدین وسیله عهدی که با خود برای کاهش بیش از حد تولید برای جلوگیری از عرضهٔ بیش از اندازه بسته بود را عملی کند که در راستای توافق با اوپک و هم‌پیمانی همچون روسیه برای کاهش عرضه است.
وی ضمن تأکید بر اینکه اقدام اوپک و هم‌پیمانانش باعث ثبات بازار نفت خواهد شد بعید ندانست که باز هم در آینده اقدامات بیشتری اتخاز شود.
گفتنی است بعد از اظهارات الفالح، قیمت نفت خام برنت در ساعت ۱۷:۰۱ به وقت گرینویچ ۲٫۶۶ دلار افزایش یافت که رشد ۴٫۵۳ درصدی داشت و قیمت بشکه‌ای به ۶۱٫۳۸ دلار رسید در حالی که قیمت نفت خام متوسط تگزاس غربی ۲٫۵۹ دلار افزایش یافت که رشد ۵٫۲۰ درصدی داشت و قیمت بشکه‌ای به ۵۲٫۳۷ دلار رسید.