دبی در مرتبه سوم جهانی از لحاظ پروژه‌های سرمایه‌گذاری جدید

شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم از رشد چشمگیر سرمایه گذاری‌های خارجی در نیمه اول سال ۲۰۱۸ در شهر دبی خبر داد.
به گزارش الشرق الأوسط، بر اساس گفته‌های وی، در مقایسه با همین دوره از سال گذشته، میزان جذب سرمایه در این شهر ۲۶ درصد افزایش یافت و به ۴٫۸ میلیارد دلار رسید.
ولیعهد دبی روز گذشته گفت «موفقیت‌های اقتصادی و دستاوردهای کیفی که دبی در حال به دست آوردن آنها است در نتیجه دید بلند پروازانه شیخ محمد بن راشد آل مکتوم معاون رئیس حکومت امارات، حاکم دبی و نخست وزیر امارات است. بزرگ‌ترین این دستاوردها افزایش میزان سرمایه گذاری مستقیم در این شهر است».
وی افزود: «افزایش رشد سرمایه گذاری خارجی نشان از اطمینان سرمایه گذاران به اقتصاد امارات متحده عربی است و باعث تبدیل شدن آن به یک قطب جهانی برای شرکت‌های بزرگ و جدید جهانی می‌شود».
رئیس شورای اجرائی دبی همچنین با استناد به بیانیه‌ای که از جانب دولت دبی در روز گذشته صادر شد عنوان کرد این شهر از لحاظ تعداد پروژه‌های جدیدی که جذب کرد توانست رتبه سوم جهانی را کسب کند.
براساس داده‌های «دیده بان سرمایه گذاری دبی» این رشد ۴۰ درصدی بوده و تعداد کلی پروژه‌ها به ۲۴۸ پروژه رسیده است.
در این میان، ایالات متحده آمریکا در رأس فهرست کشورهای تامین کننده سرمایه برای پروژه‌های سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی قرار گرفت. بعد از آن کشورهای هند، تایلند و اسپانیا در این فهرست جای گرفتند.
این کشور همچنین در رأس کشورهای شرکت کننده در پروژه‌های سرمایه گذاری قرار گرفت و بعد از آن فرانسه، بریتانیا، هند و سوییس در این فهرست آمده‌اند.
آمارهای موسسه اف دی آی مارکتس متعلق به روزنامه فایننشال تایمز نشان می‌دهد میزان سرمایه گذاری در پروژه‌های جدید در شهر دبی، ۶۴ درصد کل پروژه‌ها بوده است به همین دلیل این شهر از لحاظ تعداد پروژه‌های سرمایه گذاری جدید مرتبه دوم جهانی و از لحاظ جذب سرمایه برای حمایت از پروژه‌های جدید مرتبه دهم جهانی را کسب کرد.