قیمت‌های نفت از صبح امروز در بازار‌های بین‌المللی به دلیل کاهش ذخایر سوختی آمریکا در آستانه تحریم‌های ایران با افزایش همراه بوده است.

به گزارش الشرق الاوسط، رویترز امروز پنجشنبه در گزارشی از افزایش قیمت‌های نفت خام به دلیل کاهش ذخایر سوختی آمریکا و احتمال کاهش تولید نفت خام از سوی ایران و ونزوئلا خبر داد.

قیمت نفت خام برنت با افزایش ۳۰ سنتی به ۷۷٫۴۴ دلار در هر بشکه و نفت خام سبک آمریکا با افزایش ۳۰ سنتی به عدد ۶۹٫۸۱ دلار در هر بشکه رسید.

آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر شرکت اواندا در این باره گفته است که اثر تحریم ها علیه ایران بر بازار نفت خود را نشان می‌دهد و قیمت نفت خام در حال افزایش است. بر اساس این گزارش، مدخل‌های نفت خام تجاری آمریکا در یک هفته منتهی به ۲۴ آگوست تا ۲٫۶ میلیون بشکه کاهش یافت.

با کاهش صادرات نفت ایران در آستانه اعمال تحریم‌های نفتی، در ماه اوت برای نخستین بار در یک سال گذشته، تولید جهانی نفت از ۷۰ میلیون بشکه در روز کمتر بوده است.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت / ۲۱ آوریل سال جاری از توافق هسته‌ای (برجام) خارج شد و سپس دور اول تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی را از ۱۵ مرداد / ۶ اوت آغاز کرد.

ایالات متحده قصد دارد تا ۱۴ آبان / ۵ نوامبر که تحریم‌های نفتی ایران آغاز می‌شود صادرات نفتی ایران را به صفر برساند.

ایران برای مقابله با تحریم‌ها، به خریداران تخفیف کلی می‌دهد. با وجود این، صادرات نفت این کشور در ماه اوت به ۲ میلیون و ۶۰ هزار بشکه رسیده، در حالی که این رقم در ماه آوریل ۳ میلیون و ۹۰ هزار بشکه بوده است.