جده: سعید الابیض

شبه نظامیان حوثی عملیات نظامی خود در ۵ محور اصلی درگیری‌ها را افزایش دادند و حفر تونل‌هایی در استان الحدیده را آغاز کردند، همچنین تعداد زیادی را نیز دستگیر کرده‌اند.
به گزارش الشرق الاوسط، عبده مجلی سخنگوی ارتش یمن این اقدام حوثی‌ها را تلاشی برای شکست مذاکرات سوئد قلمداد کرد و گفت: «ارتش ملی در راستای دستورات عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن و به منظور آماده‌سازی فضا برای مذاکرات صلح و برقراری صلح، امنیت و ثبات عمل می‌کند».
مجلی در گفتگو با «الشرق الاوسط» یادآور شد: «افزایش عملیات نظامی از سوی شبه نظامیان در راستای نافرجام کردن مذاکرات سوئد است. حوثی‌ها عملیات نظامی خود را در مناطقی مانند نهم، باقم، دمت، الحدیده و الضالع که تحت کنترل ارتش است، افزایش داده‌اند و علاوه بر این سعی دارند حملات متعددی را علیه پایگاه‌های ارتش ملی انجام دهند».
وی در ادامه افزود: «شبه‌نظامیان کودتاچی از مذاکرات سوئد برای تقویت نظامی خود استفاده کردند و تجهیزات سنگین از جمله توپخانه و خودروهای زرهی را به محورهای اصلی درگیری انتقال و فعالیت‌های نظامی خود در الحدیده را نیز افزایش دادند، این امر نشان‌دهنده عدم جدیت حوثی‌ها در تحویل صلح‌آمیز شهر است، به‌ویژه اینکه اخیراً تونل‌هایی در شهر حفر و خانه‌های شهروندان را بمب‌گذاری کرده‌اند، همچنین خانه‌ها را به سربازخانه تبدیل و شهر را با خاکریز به مربع‌هایی تبدیل کردند».
وی اشاره کرد: «شبه‌نظامیان از طریق آدم‌ربایی، به‌ویژه در الحدیده و صنعا و حملات موشکی بی‌رویه به خانه‌ها در تعز و الحدیده از مردم یمن انتقام گرفتند».
وی همچنین تأکید کرد: «ارتش یمن طی سه روز گذشته حرکت قایق‌های بمب‌گذاری شده در نزدیکی ساحل غربی را رصد کرده‌است، آنها از این قایق‌ها برای اقدامات خرابکارانه در آبهای منطقه‌ای و حمله به کشتی‌های تجاری استفاده می‌کنند. گفتنی است براساس هماهنگی‌های انجام شده با نیروهای ائتلاف اقدامات لازم علیه قایق‌ها انجام شد».