با وجود اعلام آمریکا بر افزایش تولید نفت توسط این کشور به همراه سعودی و روسیه به دلیل نگرانی ناشی از کاهش عرضه نفت خام، بازارهای جهانی شاهد افزایش بهای این فرآورده بود. صادرات نفت ایران کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش الشرق الاوسط، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر) خبر از افزایش مجدد بهای نفت خام در بازارهای جهانی داده است.

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، روز جمعه ۲۳ شهریور به خبرنگار رویترز گفته بود که با توجه به سیاستی که آمریکا، سعودی و روسیه دنبال می‌کنند، انتظار افزایش بهای نفت خام نمی‌رود.

پری گفته بود که آمریکا در همراهی با سعودی و روسیه می‌توانند نیازهای برخاسته از حذف صادرات نفت ایران را برای ۱۸ ماه آینده برآورده سازند.

بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال روز دوشنبه ۲۶ شهریور به ۷۸ دلار و ۵۰ سنت افزایش یافت. بهای هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز افزایشی ۵۰ سنتی داشت و به مرز ۷۰ دلار برای هر بشکه نزدیک شد.

صادرات نفت ایران کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

در این راستا هند به امید بهره‌مندی از معافیت‌های آمریکا در قبال تحریم خرید نفت ایران، تصمیم گرفته تا خرید نفت خود از این کشور را به جای ۱۰۰ درصد، ۵۰ درصد کاهش دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هجدهم اردیبهشت ماه اعلام کرد که دیگر در توافق بین المللی هسته ای ایران نخواهد ماند و تحریم ها را باز می گرداند.

آمریکا از مشتریان نفت ایران درخواست کرد که این کشورها خرید نفت از ایران را تا چهارم نوامبر (۱۳ آبان ۱۳۹۷)به صفر برسانند در غیر این صورت مشمول تحریم ثانویه آمریکا خواهند شد.