دمام: الشرق الأوسط

کلاس های آکادمی هوانوردی آکسفورد در شهر دمام با حضور ۳۷۵ دانشجوی دختر و پسر آغاز می شود. این آکادمی روز سه شنبه (۱۱ سپتامبر) توسط امیر منطقه الشرقیه شاهزاده سعود بن نایف بن عبد العزیز راه اندازی شد.

شاهزاده سعود بن نایف در مراسم آغاز به کار آکادمی گفت «آماده سازی دانشجویان دختر و پسر برای ورود به این رشته چشم انداز تازه ای در زمینه مشاغل و استفاده از منابع انسانی و ظرفیت های بومی ترسیم می کند.»

او افزود «با توجه به وجود ۲۷ فرودگاه و پنج شرکت هواپیمایی در سعودی باید منابع انسانی کارآموخته و آشنا با تازه ترین امکانات آموزشی در کشورهای پیشرفته بکارگرفت. شرکت های هواپیمایی بومی باید از این دانش آموختگان بهره بگیرند و آنها را تشویق کنند.»

عبدالحکیم التمیمی رییس سازمان هواپیمایی سعودی هم افتتاح ارگان های آموزشی مثل آکادمی هواپیمایی در کشور را در راستای اجرای سند چشم انداز ۲۰۳۰ قلمداد کرد. در این سند به ایجاد ساختار آموزشی متناسب با نیاز بازار کار اشاره شده است.

التمیمی افزود «راه اندازی این آکادمی در راستای اجرای برنامه های کمیته راهبردی و بومی سازی مشاغل تخصصی در حوزه هواپیمایی و تامین منابع انسانی کارآموخته در این بخش است.»

او خاطر نشان کرد «بخش هواپیمایی کشوری در حال رشد پرشتاب است که نمونه آن را در ترافیک و افزایش سالانه مسیرهای پرواز در سعودی می بینیم.»

عثمان المطیری مدیر اجرایی آکادمی هوانوردی آکسفورد در سعودی گفت «۳۷۵ دانشجو از جمله ۱۴ دختر در این موسسه ثبت نام کردند. پذیرش دانشجو از کشورهای خلیج و ترکیه و اندونزی و آمریکا هم انجام شده است. اولین گروه در سال ۲۰۲۰ فارغ التحصیل می شود.»

ظرفیت کلی پذیرش به ۴۴۰ نفر در سال می رسد که با توجه به نتایج پژوهش های میدانی و آمار شرکت های بوینگ و ایرباس و نیز بر مبنای نیازمندی های سالانه بازار داخلی در ده سال آینده تنظیم شده است. دوره آموزشی خلبانی تجاری با ۲۵۰ ساعت پرواز و آموزش خلبانی «ایرباس ۳۲۰» به مدت ۴۰ ساعت در این آکادمی برگزار می شود.