نمایش ۸۰ اثر در موزه دبى

قرار است موزه آثار مرموز و حقه های بصری، ماه آینده در دبی افتتاح شود. فارفارا سفیشیفا مدیر «موزه مرموز» دبی گفت این موزه در منطقه توریستی در کرانه «خور دبی» ساخته می شود و ۸۰ حقه بصری با شکل ها و اندازه های متفاوت در موزه در معرض نمایش قرار می گیرند.

خبرگزاری آلمان به نقل از مدیر موزه در نشست خبری گفت “یکی از آثاری که در این موزه هست چیزی به نام «تونل گردابی» است که استوانه ای شکل است. کسانی که از کنار این اثر رد می شوند این طور تصور می کنند که این تونل در سطح غیر ثابتی قرار دارد.

یکی دیگر از موارد عرضه شده در موزه، جاذبه کج هست. بازدیدکنندگان اینگونه فکر می کنند که این اثر بزرگ تر یا کوچک تر از اندازه واقعی اش است که البته این تصور بستگی به مکان وموقعیت آنها در اتاق دارد.

او افزود «بازدیدکنندگان این موزه بر خلاف موزه های دیگر می توانند به آثار موزه دست بزنند و عکس بگیرند. بازدید از این موزه یک تجربه بصری و حسی است».

او خاطر نشان کرد «قطعه های این موزه طوری انتخاب شده اند که مناسب افراد در سنین گوناگون باشد. این آثار به گونه ای طراحی شده که مغز یک سری اطلاعات را دریافت می کند و یک سری جزئیات را دریافت نمی کند و توهم در ذهن بازدید کنندگان شکل می گیرد».

دبی تفتتح متحفاً لـ”الغموض” الشهر المقبل

تشهد مدینه دبی الإماراتیه الشهر المقبل افتتاح متحف للمعروضات الغامضه والخدع البصریه. وقالت فارفارا سفیشیفا مدیره “متحف الغموض” فی دبی، إنه یجری تنفیذ المتحف بالمنطقه السیاحیه على ضفاف “خور دبی”، وسیحتضن ۸۰ قطعه من المعروضات متنوعه الأشکال والأحجام، ت