انهدام یک اردوگاه آموزشی متعلق به شورشیان در استان اب توسط جنگنده های ائتلاف

یک یمنی در آوار به جا مانده از ساختمانی که توسط بمباران جنگنده های عربستانی در غرب منطقه الحدیده ویران شده است – عکس از رویترز

یک یمنی در آوار به جا مانده از ساختمانی که توسط بمباران جنگنده های عربستانی در غرب منطقه الحدیده ویران شده است – عکس از رویترز

آتش بسی که از نیمه ماه گذشته و همزمان با مذاکراتی که در سوئیس میان دولت مشروع و شورشیان یمن به درخواست عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور، اعلام شده بود، روز گذشته به پایان رسید.

در بیانیه ای که روز گذشته از سوی فرماندهی ائتلاف عربی، که عربستان سعودی برای حمایت از مشروعیت یمن رهبری می کند، صادر شده بود، پایان آتش بس اعلام شد. در این بیانیه تأکید شده است که شبه نظامیان حوثی و نیروهای علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن بارها در زمان آتش بس، با پرتاب موشک های بالستیک بر خاک عربستان آتش بس را نقض کردند و با مختل کردند عملیات امداد رسانی، به تصرف مواد غذایی و تجهیزات پزشکی ارائه شده به مردم یمن ادامه دادند. آن ها همچنین به بمباران خانه ها و کشتن و بازداشت شهروندان یمنی در شهرهای تحت تصرف خود ادامه دادند.

همزمان با اعلام پایان آتش بس، اکثر جبهه های جنگ، شاهد درگیرهای سنگینی بود، به طوری که جنگنده های ائتلاف بمباران مواضع شبه نظامیان حوثی و نیروهای صالح را شدت بخشیدند، و یک اردوگاه آموزشی متعلق به شبه نظامیان حوثی در منطقه السبره در استان اب را هدف قرار داده و منهدم کردند.