پشمرگه های کرد به همراه تجهیزات نظامی در مسیر کوبانی - عکس از خبرگزاری فرانسه

پشمرگه های کرد به همراه تجهیزات نظامی در مسیر کوبانی – عکس از خبرگزاری فرانسه

بر اساس گزارش ها، شماری از پشمرگه های کرد عراق به همراه محموله هایی از سلاح و به منظور دفاع از شهر کوبانی در شمال سوریه با عبور از مرز ترکیه وارد این شهر شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این گروه از نیروهای پشمرگه صبح چهارشنبه وارد فرودگاه “شانلی اورفه” در جنوب ترکیه شدند و سپس به سمت سوریه حرکت کردند.

نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان پیشتر موافقت کرده بودند برای تقویت مدافعان کرد درگیر با داعش در کوبانی، به این منطقه در سوریه نیرو اعزام کنند.

در این میان آنکارا تحت فشار جامعه جهانی مجبور به قبول عبور پیشمرگان کرد اقلیم کردستان عراق از خاک ترکیه و حرکت آنها به سمت سوریه شده است.

یک منبع کرد نیز اعلام کرد: کردهای سوریه منتظر ارسال سلاح و تجهیزات جدید از سوی واشنگتن از طریق جنگنده‌های ائتلاف هستند.

به گزارش “انادولو”، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفته است: هیچ مشکلی برای عبور پشمرگه ها از مرز ترکیه جهت رفتن به کوبانی وجود ندارد.در حال حاضر هیچ مشکل سیاسی وجود ندارد آنها می‌توانند هر زمان که بخواهند از مرز بگذرند.

گفته می شود ابتدا قرار بود ۲۰۰۰ نیروی پیشمرگ کرد عراق راهی کوبانی شوند که این تعداد ابتدا به ۲۰۰ تن و سپس ۱۵۰ تن کاهش یافت.

بعضی تحلیلگران این سوال را مطرح کرده اند که آیا ۱۵۰ جنگجوی اضافی مجهز با سلاح های مدرن و خوب کافی است تا کردها بر داعش پیروز شوند؟

جنگجویان گروه تروریستی داعش از چند هفته پیش در تلاش برای تسخیر کوبانی اند.