باشگاه فوتبال رئال مادرید اسپانیا از دختر مبارز فلسطینی تجلیل کرد که این امر با واکنش اسرائیل همراه بود، به طوری که مقامات اسرائیل، از رئال مادرید به دلیل اعطای پیراهن این باشگاه به عهد شاکی و خشمگین هستند.
به گزارش الشرق الاوسط،  باشگاه فوتبال رئال مادرید اسپانیا با اهدای پیراهن این باشگاه به عهد التمیمی، دختر ۱۷ ساله فلسطینی از وی به خاطر ایستادگی در برابر اسرائیل تجلیل کرد.
در همین راستا، روزنامه ورزشی «مارکا» اسپانیا نوشت که التمیمی در مقر باشگاه رئال مادرید از سوی مقام‌های این باشگاه مورد استقبال قرار گرفت و پیراهن شماره ۹ رئال به نام «عهد» به وی اهدا شد.
وی همچنین با امیلیو بوتراگوئنو، مهاجم سابق این تیم دیدار و پیراهن شماره ۹ این تیم را با نام خودش به او اهدا کرد.
این روزنامه عهد را «نماد ایستادگی فلسطینی ها» و «پهلوانی در کالبد یک دخترک» توصیف کرد.
این درحالی است که باشگاه رئال مادرید تا بدین لحظه هیچ‌گونه بیانیه‌ای در این باره صادر نکرده است.
اما این اقدام باشگاه رئال با انتقاد اسرائیل همراه بود. در همین راستا، دنیل کوتنر، سفیر رژیم صهیونیستی در اسپانیا در صفحه توئیتر خود مدعی شد: «تمیمی به خاطر صلح مبارزه نکرده، بلکه وی از خشونت و تروریسم دفاع می‌کند و نهادهایی که از او استقبال و تجلیل کرده‌اند به شکل غیرمستقیم به جای تشویق به گفت‌وگو و تفاهم که ما به آن نیاز داریم تجاوز را تشویق کرده‌اند.»
امانوئل نحشون، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل نیز تجلیل باشگاه رئال مادرید از این دختر مبارز فلسطینی را مایه «ننگ و عار» توصیف کرد!
تمیمی درحال حاضر به همراه خانواده‌اش به منظور مشارکت در چند فعالیت اجتماعی و سیاسی در اسپانیا به سر می‌برد.
التمیمی پس از چند ماه حبس در زندان‌های اسرائیل به اتهام سیلی زدن به سرباز اسرائیلی ماه ژوئیه از زندان آزاد شد.
تمیمی پس از آن که فیلم سیلی زدن وی به سرباز صهیونیست توسط مادرش در فضای مجازی منتشر و با بازتاب گسترده‌ای همراه شد، به چهره‌ای جهانی تبدیل شده است.
سفیر اسرائیل در اسپانیا، تقدیر رئال مادرید از عهد التمیمی را محکوم کرد
تیم فوتبال رئال مادرید روز جمعه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو از عهد التمیمی استقبال کرد و پیراهن شماره ۹ این تیم را با نام خودش به او اهدا کرد.
پیش تر باسم التمیمی، پدر عهد التمیمی، دختر مبارز فلسطینی گفته بود: ما قصد سفری اروپایی-عربی به منظور شرکت در فعالیت‌های مرتبط با مقاومت فلسطین و نیز تجربه هشت ماه زندان عهد را داشته‌ایم اما این رژیم چند ساعت قبل از سفر درحالی  که در مرز فلسطین و اردن آماده خروج از کرانه باختری بوده‌ایم به ما اعلام کرد تا اطلاع ثانوی ممنوع‌الخروج هستیم.