محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی

محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش روزنامه جام جم، کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه بخش هایی از عملکرد احمدی نژاد به اسم اصولگرایان نوشته شده است گفت: البته آقای احمدی‌نژاد بارها و بارها از اصولگراها اعلام برائت کردند چراکه خودشان را اصولگرای اصیل می‌دانستند و بسیاری را اصولگرا نمی‌دانستند اما به هر حال، هشت سال مردم به این نوع افراط‌گرایی دچار بودند تا در نهایت به‌نوعی اعتدال پناه بردند.

محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی مشروح با روزنامه جام جم که فردا منتشر می شود با بیان اینکه کشور ما هشت سال دچار افراطی گری اصلاح طلبانه بود و هشت سال دچار افراطی گری از نوع احمدی نژادی شد افزود: در حال حاضر فضای سیاسی کشور تغییر کرده و جناح بندی های سیاسی را باید به صورت جدیدی تعریف کرد.

باهنر با تاکید بر اینکه ما با همه توان از دولت دکتر روحانی حمایت می کنیم درباره حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد هم گفت: ما به صورت طبیعی از آقای احمدی نژاد حمایت کردیم و بعد به همان نسبتی که دیدیم ایشان از مباحث کارشناسی دور شده، موضع گیری هایمان تغییر کرد.

اگرچه خیلی ها معتقدند تا زمان خانه نشینی ۱۱ روزه احمدی نژاد، مواضع حمایتی اصولگرایان نسبت به او ادامه داشت اما باهنر زمان تغییر رویکرد هم طیفان خود نسبت به رئیس جمهور پیشین را از همان ابتدای دولت دهم که ایشان اصرار داشت معاون اولش آقای مشایی باشد می داند.

باهنر در بخشی از این گفت وگو درباره تلاش بخش هایی از اصولگرایان در سال های گذشته برای حذف اصلاح طلبان از صحنه سیاسی کشور تصریح کرد: من همواره گفته ام اصلاح طلبی یک واقعیت است، یک تفکر است و این تفکر هیچ گاه از بین نمی رود.

وی با تفکیک اصلاح طلبان به دو بخش ساختارشکن و گروهی دیگر که منطبق بر قانون اساسی و خط امام عمل می کنند گفت: من بارها از اصلاح طلب ها خواسته بودم به شرط تمکین به قانون اساسی، به میدان بیایند، و این سخنان من بارها تیتر روزنامه ها شد به طوری که برخی به کنایه می گفتند من به آن ها التماس کرده ام. من معتقد بودم و هستم که اصلا مملکت را با یک جناح نمی شود اداره کرد.

باهنر جریان اصولگرا را هم به دو گروه تندرو و میانه رو تقسیم کرد و اظهار داشت: ما اتفاقا در این زمینه با دوستان تندروی خودمان خیلی بحث می کردیم در حدی که اگرچه ما هنوز آن ها را اصولگرا می دانیم (البته اصولگرای تندرو)، اما آن ها ما را اصولگرا نمی دانند!

وی افزود: مثلا جبهه پایداری چنین نظری درباره ما دارد و تلاش آنها بر این بود که نه تنها اصلاح طلب ها را حذف کنند که حتی بخش هایی از اصولگراها را هم حذف کنند به طوری که اگر موفق می شدند فکر می کنم در نهایت چند نفری بیشتر نمی ماندند. آن ها حتی بزرگوارانی مانند آیت الله جوادی آملی یا آیت الله امینی را هم برنمی تابیدند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگر این مصاحبه به برخی نقاط ضعف احمدی نژاد پرداخت و با بیان اینکه من شهادت می دهم که پرکارترین دولت، مربوط به دوره آقای احمدی نژاد بود گفت: اما اشتباهات آدم های پرکار، گرفتاری بیشتری ایجاد می کند و ایشان دو، سه تا مشکل جدی داشت. یکی اینکه ایشان اهل خرد جمعی نبود و وقتی به تشخیصی می رسید، دیگر به نظر کارشناسی دیگران کاری نداشت.

باهنر افزود: نکته دوم اینکه علاقهمند بود بسیاری از مسائل کشور را پروژه ای حل کند، البته این مساله از اوج دلسوزی اش بود اما این دلسوزی به درد مملکت نمی خورد.

وی گفت: ایشان در اواخر دوران ریاست جمهوری اش در خودرایی هایش قوی تر و محکم تر شده بود و حتی دوستان نزدیکش را هم که با آن ها مشورت می کرد یکی پس از دیگری حدف کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، انتخاب برخی افراد تازه کار به عنوان وزیر را نیز از نقاط ضعف دوره قبل دانست و گفت: اینکه آقای احمدی نژاد، وزرایش را از افراد ناشناس و امتحان پس نداده انتخاب می کرد، کار درستی نبود؛ وزارتخانه که کلاس آموزشی نیست؛ فرصت آزمون و خطا که در کشورداری وجود ندارد.

باهنر یکی از مشکلات زیربنایی را نبود احزاب فعال در کشور دانست و با اشاره به روی کار آمدن روحانی گفت: من به دولت آقای روحانی امیدوارم و قصد دارم به صورت جدی با ایشان و وزیر کشور در این باره مذاکره کنم.
وی با بیان اینکه رویه اعتدال آقای روحانی را می پسندم تصریح کرد: درست است که اصولگراها را روی کار نمی آورند و اغلب همکارانشان کارگزارانی و یا چپ هستند، اما از این جهت که افراد رادیکال و ساختارشکن را به کار نمی گیرند، خوب است و اعتدال رعایت می شود.