تأکید روزنامه نگاران مصر و سعودی بر ضرورت توسعه همکاری و هماهنگی میان دو کشور

اصحاب رسانه مصر و سعودی بر ضرورت توسعه همکاری و هماهنگی میان دو کشور در زمینه رسانه در سطوح مختلف آن تأکید کردند.
به گزارش «الشرق الاوسط»، روز گذشته ۶۰ نفر از اصحاب رسانه مصر و قاهره، مدیران موسسات رسانه‌ای و روزنامه‌ای مصر، سردبیران روزنامه‌ها و شخصیت‌های برجسته رسانه‌ای در حاشیه سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به مصر در قاهر گردهم آمدند.
عبدالله بن فهد الحسین رئیس آژانس خبری سعودی عنوان کرد که هیئت رسانه‌ای سعودی برای موفقیت دیدار دو جانبه در خصوص هماهنگی فعالیت‌های رسانه‌ای میان دو کشور که به منافع مشترک و مسائل جهان عربی خدمت کند، اهمیت قائل است.
مکرم محمد احمد روزنامه‌نگار و رئیس شورای عالی هماهنگی رسانه‌ای مصر نیز تأکید کرد هماهنگی میان مصر و سعودی در همه سطوح امری ضروری برای حمایت از مصالح مشترک آنها، حفظ وحدت مواضع جهان عرب و دفاع از امنیت ملی است.
وی گردهمایی اصحاب رسانه و روزنامه نگاران مصر و سعودی برای اولین بار در جهت بررسی وضعیت منطقه، ماهیت روابط مصر و سعودی، هماهنگی میان آنها برای خدمت به منافع جهان عرب، مذاکره در خصوص یمن و چگونگی پایان دادن به بحران آن به صورت مسالمت‌آمیز در سایه مزاحمت حوثی‌ها را تحسین کرد.
وی عنوان کرد از اینکه بین ما گفتمان مشترکی ایجاد شود کوتاه نمی آییم؛ چرا که دارای منافع مشترکی هستند و در سایه اتفاقات جهانی ضروری است تا با آنچه وحدت و امنیت ملی را تهدید می‌کند مقابله کنند.
احمد اظهار کرد مصر به قدرت و ثبات پادشاهی سعودی به مثابه قدرت و ثبات مصر اهمیت می‌دهد. سعودی همچون پلی سیاسی و اقتصادی میان کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته‌است و نباید به دلیل اتفاقاتی گذرا ثبات آن به هم بریزد.
مکرم در پایان عنوان کرد سفر ولیعهد سعودی به مصر و مشارکت آن در اجلاس سران گروه ۲۰ که در روزهای جمعه و شنبه آینده در آرژانتین برگزار می‌شود حاکی از این است که جهان خواستار ثبات سعودی و ادامه رهبری آن است.