اسپانیا آماده سرمایه گذاری در تولید زیتون در ایلام است

اسپانیا آماده سرمایه گذاری در تولید زیتون در ایلام است

استاندار ایلام از ابراز تمایل و آمادگی بازرگانان اسپانیایی برای سرمایه گذاری در تولید و توسعه کشت زیتون در شهرستان دره شهر این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، ˈمحمدرضا مرواریدˈ روز دوشنبه در نشست شورای اداری دره شهر در شرق استان ایلام افزود: زیتون دره شهر به سبب شرایط مناسب آب و هوایی و زمین های مرغوب کشاورزی از مرغوبیت بالایی برخوردار است و به همین علت بازرگانان و سرمایه گذاران اسپانیایی برای مشارکت در تولید آن اعلام آمادگی کرده اند.

استاندار ایلام گفت: رایزنی های فراوانی تاکنون با بازرگانان این کشور برای سرمایه گذاری در کشت زیتون دره شهر انجام شده و قول های مساعدی نیز از سوی آنان ارائه شده است.

وی افزود: دره شهر در بسیاری از شاخص ها از میانگین استان بالاتر است و این به علت ظرفیت های بالای منطقه در بخش های گوناگون از جمله کشاورزی، گردشگری و صنعت است.

مروارید یادآور شد: شهرک صنعتی دره شهر نیز از رشد و توسعه مناسبی برخوردار بوده و اکنون واحدهای صنعتی فراوانی در آن فعال است.

استاندار ایلام بیان کرد: شهرستان دره شهر در حوزه صنایع غذایی از توان و ظرفیت بالایی بهره مند است که می توان با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی افزون بر توسعه این بخش، اشتغال جوانان جویای کار منطقه را تضمین کرد.

وی همچنین گفت: دره شهر گهواره تمدن و فرهنگ است و مردم این شهرستان به کار و تلاش معروف هستند.

وی به قابلیت های دره شهر در مقوله میراث فرهنگی، آثار تاریخی و گردشگری اشاره کرد و افزود: گردشگری داخلی با توجه به توانمندی های موجود این شهرستان باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و برای این کار نیاز است زیرساخت های لازم سرمایه گذاران ایجاد شود.

وی صنعت پردرآمد قالیبافی و تولید فرش را از دیگر قابلیت های دره شهر دانست که در صورت حمایت و توجه بیشتر می تواند به عنوان منبع درآمدی مطمئن برای اقتصاد خانوارهای این شهرستان به ویژه زنان خانه دار تبدیل شود.

شهرستان ۴۰ هزار نفری دره شهر در شرق ایلام از قطب عمده و اصلی تولید محصول های جالیزی و صیفی استان است.