ارتش اسرائیل اعلام کرد که به دلیل بازگشت ارتش سوریه به جنوب اراضی کشور خود، تل‌آویو دیگر به پناهجویان سوری در جنوب سوریه و سوری‌های ساکن در شرق جولان کمک پزشکی و غذایی نمی‌کند.
به گزارش الشرق الاوسط، یک سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که رسماً برنامه «عملیات همسایه خوب» (حسن همجواری) را پس از پنج سال کمک به اتباع سوریه در نزدیکی مرز، خاتمه داده است.
ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اقدام انسان دوستانه بزرگ و طولانی مدت، با بازگشت رژیم سوریه به جنوب سوریه، پایان یافت».
 ارتش اسرائیل از سال ۲۰۱۳ به سوری‌های زخمی اجازه داد برای درمان پزشکی وارد اسرائیل شوند.
هفته گذشته، مجله فارین پالیسی گزارش داد اسرائیل در طول سال‌های جنگ سوریه، به ۱۲ گروه شورشی سوری در جنوب سوریه کمک کرده است و در ازای آن از آن‌ها خواسته است که برای دور نگه‌داشتن گروه‌های تحت حمایت ایران از این منطقه بجنگند.
بر اساس اعلام ارتش اسرائیل، از سال ۲۰۱۳، ۴ هزار و ۹۰۰ سوری از جمله هزار و ۳۰۰ کودک به بیمارستان‌های اسرائیل آورده شدند.
بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل، این «کمک‌های انسانی» که شامل مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، دارو، چادر، سوخت و لباس می‌شد، به دلیل بازگشت ارتش سوریه به جنوب این کشور پایان یافته است.
ارتش اسرائیل در اوایل اوت، به کار بیمارستان صحرایی که در نزدیکی خط حائل با سوریه در جولان ایجاد کرده بود، پایان داد و علت این امر را اعلام نکرد.