عون: تهدیدهای اسرائیل منجر به جنگ نمی شود

 

تل آویو: نظیر مجلی – بیروت: الشرق الاوسط

 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با نشان دادن تصویری گفت: حزب الله در حال کسب دانش فنی تبدیل موشک‌های غیر دقیق به دقیق از تهران است و این کار را با هدف حمله به شهرهای اسرائیل صورت می‌دهد.

به گزارش الشرق الاوسط، یک بخش از افشاگری های نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل، به انبارهای موشکی حزب الله لبنان اختصاص داشت که همه آن ها را از رژیم ایران دریافت کرده و کارگاه هایی نیز در حوالی بیروت برپا ساخته که هدف از آن ها مجهز ساختن موشک های موجود به دستگاه رهیاب (جی پی اس) می باشد که آن ها را به موشک های نقطه زن مبدل می سازد.

نتانیاهو خطاب به حزب الله گفت: «اسرائیل می داند شما در حال انجام چه کاری هستید. اسرائیل موقعیت مکانی فعالیت شما را نیز میداند و اجازه نخواهد داد از عواقب آن فرار کنید.»

در تصاویری که نتانیاهو در سازمان ملل نشان داد، اماکنی دیده می شود که حزب الله هم اکنون مشغول ساخت زیربنای لازم برای بهینه سازی موشک های ارسالی رژیم ایران است، تا بتوان با نصب دستگاه های هدایت شونده مدرن، آن ها را به موشک های نقطه زن مبدل ساخت.

آن چه در افشاگری نتانیاهو تکان دهنده است، این واقعیت می باشد که انبارهای ذخیره موشک ها را حزب الله در بناهای عمومی و در میان نقاط پرجمعیت و حتی در استادیوم ورزشی برپا کرده است.

نتانیاهو فاش ساخت که یکی از این انبارها در فاصله کمی از فرودگاه بین المللی بیروت قرار دارد.

در همین راستا، ارتش اسرائیل، پنجشنبه شب همزمان با سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تصاویری را از مکانی که مدعی است کارخانه تولید موشک های دقیق حزب الله لبنان است، منتشر کرد.

طبق این تصاویر، این کارخانه در کانون زندگی شهری در لبنان و نزدیک به فرودگاه بین المللی بیروت قرار دارد.

موشک هایی که تاکنون حزب الله در اختیار داشته، غیر دقیق بوده و اکثر موشک هایی که در جنگ دوازده سال پیش در لبنان، به سوی اسرائیل شلیک شد، به هدف اصابت نکرد.

موشک هایی که تاکنون حزب الله در اختیار داشته، غیر دقیق بوده و اکثر موشک هایی که در جنگ دوازده سال پیش در لبنان، به سوی اسرائیل شلیک شد، به هدف اصابت نکرد.

اسرائیل از مدت ها پیش اعلام داشته بود که رژیم ایران قصد دارد در لبنان و سوریه کارگاه های تولید موشک های نقطه زن برپا کند. از آن جا که برپایی خود کارخانه تولید موشک بسیار دشوار است، رژیم ایران در صدد برآمد کارگاه هایی برپا کند که در آن ها بتوان موشک هایی را که قبلا ارسال شده به نقطه زن مبدل ساخت.

اسرائیل در ماه های گذشته چند بار انبارهای تسلیحاتی را که محموله های فرستاده شده از ایران در آنها نگهداری می شد، بمباران کرد.

«افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر، در صفحه توئیتر خود با انتشار عکس ها و ویدیوهایی مدعی شد که اسرائیل مکانی را که حزب الله از آن برای ارتقای موشک های زمین به زمین خود به موشک های نقطه زن استفاده می کند، کشف کرده است.

ادرعی با انتشار تصاویر نمایش داده شده توسط نتانیاهو، به صورت واضح و جزئی تر، به گردشگران و مسافرینی که از فرودگاه بیروت استفاده می کنند، هشدار داد و تأکید کرد که اسرائیل این مکان ها را با وسایل و توان خود کشف کرده و قطعا عملیاتی را علیه این نقاط انجام خواهد داد.

در این میان، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» که روز جمعه پخش شد، گفت: «بعید می دانم که تهدیدهای اخیر اسرائیل ضد لبنان منجر به ایجاد جنگ یا تحولات در قضیه لبنان شود، اما با همه ابزارهای موجود از لبنان دفاع خواهیم کرد.»

او افزود: «ما آغازگر کاربرد سلاح علیه اسرائیل نخواهیم بود. ما پایبند به توافق توقف اقدامات خصمانه که سازمان ملل متحد بر آن نظارت دارد، هستیم و خروج از آن از طرف ما نخواهد بود.»