البخاری از تلاش برای حفظ امنیت و ثبات لبنان خبرداد

بعد از اینکه پادشاهی سعودی ولید عبدالله البخاری را به عنوان سفیر خود در لبنان برگزید و وی در برابر خادم حرمین شریفین سوگند یاد کرد، البخاری روز گدشته به بیروت سفر کرد.
به گزارش «الشرق الاوسط»، در فرودگاه بیروت ۱۲ سفیر کشورهای عربی و تعدادی از مسئولان وزارت خارجه لبنان از وی استقبال کردند.
البخاری در سخنرانی خود در فرودگاه بیروت تأکید کرد برای حفظ امنیت و ثبات لبنان تلاش خواهند کرد.
وی همچنین عنوان کرد پادشاهی سعودی سعی در تحقق برنامه‌ها و دیدگاه خود برای تبدیل شدن به کشوری با اقتصادی ایمن و محافظت شده دارد و برای ایجاد شراکت‌های جهانی و روابط بین‌المللی بر پایه اصول تثبیت شده تلاش می‌کند که همه اینها از طریق دیپلماسی پایدار که بر پایه ارزش‌های انسانی در جهت تحقق امنیت و تقویت صلح بین‌المللی است، محقق می‌شود.
وی اظهار کرد مایه افتخار اوست که امروز از ملک سلمان بن عبدالعزیز خادم حرمین شریفین و شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد وی به خاطر اطمینانشان به وی و انتخابش به عنوان سفیر کشورش در لبنان تقدیر و تشکر کند و از خداوند متعال خواست تا لایق اطمینان آنها باشد.
وی در ادامه عنوان کرد باید از رهبری سعودی و حکمت و راهنمایی‌هایش بر توسعه همکاری میان پادشاهی و لبنان الهام گرفت و همگی برای حفظ امنیت، ثبات و حاکمیت لبنان تلاش کنند.
البخاری در پایان از سفیران به دلیل حضور و استقبالشان تقدیر و تشکر کرده و بر همکاری با آنها برای تقویت روح اقدام مشترک عربی و انجام رسالت خود در لبنان تأکید کرد.
رودریک الخوری نماینده وزارت خارجه لبنان نیز در استقبال از وی سخنرانی و برای وی در انجام ماموریتش در لبنان آرزوی موفقیت کرد.