استاندار گفت شورشیان به استان حمله کردند و هنگام عقب نشینی خطوط برق را هدف قرار دادند

یمنی هایی از جنبش جنوب در برابر یک تانک در حال آماده باش برای مقابله با حوثی ها (عکس از خبرگزاری فرانسه)

یمنی هایی از جنبش جنوب در برابر یک تانک در حال آماده باش برای مقابله با حوثی ها (عکس از خبرگزاری فرانسه)

شیخ سلطان العراده استاندار مأرب در اظهاراتی منحصر به فرد به «الشرق الأوسط» گفت که شبه نظامیان حوثی پس از درگیری با قبایل و نیروهای ارتش در استان، مجبور به عقب نشینی شدند. العراده توضیح داد که شبه نظامیان حوثی از چهار جهت به استان نفت خیز مأرب حمله کردند اما اهالی مأرب به لطف خداوند و با کمک نیروهای مسلح وابسته به مشروعیت، در برابر آنها ایستادگی کردند و حملات آنها را پاسخ دادند.

اما در خصوص تأمین امنیت تاسیسات حیاتی، مانند نفت و برق، که از مآرب به دیگر استان های یمن پمپاژ می شوند، و در پاسخ به شایعات حوثی ها مبنی بر اقدام اهالی مأرب به تخریب خطوط برق، که از سه روز پیش در سراسر یمن قطع شده است العراده گفت: «کاملاً برعکس است، حوثی ها خود هنگامی که در برخی مناطق شکست خوردند، اقدام به حمله به خطوط برق کردند و باعث قطع برق شدند». وی تأکید کرد: «تأسیسات نفتی در امنیت و ایمنی هستند به استثنای برج برق که تحت کنترل حوثی ها است و هنگامی که از این مناطق که تحت اشغال آنهاست بیرون رانده شوند، به خواست خدا تعمیر خواهد شد».

مأرب یکی از استان های نفت خیز مهم یمن است که در شرق کشور قرار دارد و حوثی ها از چند ماه پیش برای گسترش نفوذ و کنترل نظامی این استان تلاش می کنند. با این حال، قبایل مارب و مقامات محلی و نیروهای ارتش مستقر در آنجا، حمایت و وفاداری خود را به مشروعیت قانون اساسی به نمایندگی عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور اعلام کردند. پس از فرار هادی رئیس جمهور یمن در ۲۱ فوریه (بهمن) گذشته از حصر خانگی که حوثی ها در صنعا بر او تحمیل کرده بودند، العراده استاندار مأرب از اولین شخصیت هایی بود که هادی را در عدن ملاقات کرد تا وفاداری خود را به مشروعیت در برابر رئیس جمهور اعلام کند.