سفیر عربستان در صنعا تأکید می کند که امنیت یمن جزئی از امنیت عربستان است

شیخ سلطان العراده

شیخ سلطان العراده

شیخ سلطان العراده، استاندار مأرب در یمن، از به خطر افتادن منافع حکومتی، به علت تلاش گروه «انصار الله» حوثی در« از بین بردن امنیت و ثبات در استانی که بیش از ۷۰ درصد از نفت و گاز کشور را تأمین می کند» هشدار داد.

العراده در گفتگو با «الشرق الأوسط» گفت: استان مآرب، در مرکز یمن، با زندگی روزمره شهروندان در ارتباط است، «و هنگامی این منافع (نفت و گاز) در معرض خطر قرار گیرند، تمام کشور را تحت تأثیر قرار می دهد». وی از جماعت حوثی خواست «پیش از آن که درباره امنیت مآرب سخن بگویند، امنیت را در استانهایی که کنترل آن ها را به دست دارند ایجاد کنند».

العراده اشاره کرد که مردم این استان و مقامات محلی حضور شبه نظامیان مسلح از هر گروهی را رد می کنند و اصرار دارند که از حضور هر نوع نیرویی غیر از نیروهای دولتی برای حفاظت از منافع نفتی و گازی، ممانعت کنند.

از سوی دیگر، روز گذشته، یمن عملیات توزیع کمکهای غذایی فوری عربستان سعودی که از سوی ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور، به ارزش ۵۴ میلیون دلار ارسال شده بود را آغاز کرد.

محمد بن سعید آل جابر، سفیر عربستان در یمن به «الشرق الأوسط» گفت: « عربستان هیچ هدف پشت پرده ای از کمکهای خود به یمن ندارد، و این کشور خدمات و حمایت خود را به همه یمنی ها تقدیم می کند و هیچ گونه تبعیض یا انتخابی بین آن ها ندارد، امنیت یمن بخشی از امنیت عربستان و خلیج فارس به شکل خاص و جهان به صورت عام می باشد».