غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران اعلام کرد: «حزب کارگزاران و اصلاح‌طلبان با هم یکی هستند، بنابراین از میان حسن روحانی و محمدرضا عارف یک نفر را انتخاب خواهند کرد.»

وی در گفتگو با خبرگزاری آریا تاکید کرد: ممکن است حسن روحانی و محمدرضا عارف با یکدیگر ائتلاف کنند البته اگر این اتفاق رخ ندهد هر یک از این دو گزینه که از سوی افکار عمومی و مجموعه اصلاح طلبان ترجیح داده شوند را به عنوان کاندیدای نهایی معرفی خواهیم کرد.

این فعال سیاسی بر این باور است که این تصمیم می تواند سبب ایجاد اجماع در آرای اصلاح طلبان شود. «هر کاندیدایی که از کمیته هفت نفره خارج شود را مورد حمایت قرار خواهیم داد. بنده معتقدم این گزینه خواهد توانست آرای اصلاح طلبان را به خود جلب کند.»

کرباسچی در پاسخ به این سوال که مهمترین رقیب کاندیدای اصلاح طلبان از طیف اصولگرایان چه کسی خواهد بود؟ از برنامه و افکار اصولگرایان ابراز بی اطلاعی کرد اما گمان می برد «کاندیدای این طیف در نهایت به یک یا دو نامزد منتهی شود.»

وی صورت نگرفتن ائتلاف در طیف اصولگرایان، به ویژه معرفی یک نماینده از ائتلاف سه نفره، را گواهی بر ادعای خود مبنی بر نبود برنامه مشخص در میدان رقابت اصولگرایان می داند.

دبیرکل حزب کارگزاران درباره حمایت دولت از سعید جلیلی تاکید کرد: «بنده آقای احمدی نژاد و دیگر اصولگرایان را از هم جدا نمی دانم. جلیلی ،احمدی نژاد و حداد عادل تقریبا همه یکی هستند بنابراین اینها چه اعلام کنند و چه اعلام نکنند فکر نمی کنم از هم جدا باشند.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «اصولگرایان مسئول عملکرد ۸ساله آقای احمدی نژاد هستند همه آنها با هم هستند و فرقی با هم ندارند حال چه کاندیدا داشته باشند یا نداشته باشند یکی هستند و نامزد آنها نیز یکی است.»