رئیس هیئت حوثی: ما هیچ تعهدی ندادیم و فرستاده سازمان ملل نظر خود را بیان می کند

بخشی از نشست ولد الشیخ با هیئت دولتی یمن و هیئت کودتاگران در کویت – عکس از خبرگزای فرانسه

بخشی از نشست ولد الشیخ با هیئت دولتی یمن و هیئت کودتاگران در کویت – عکس از خبرگزای فرانسه

با از سرگیری مذاکرات صلح یمن در کویت، اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل در کویت طی سخنانی گفت: « دور دوم مذاکرات دو هفته به طول خواهد انجامید و ممکن است آخرین فرصت برای به دست آوردن اعتماد یمنی ها باشد». وی افزود: «چه سخت است صلح و سازش، و چه آسان است ایجاد فتنه و اختلاف».

ولد الشیخ سه محور برای این دور از مذاکرات مشخص کرد که عبارتند از : «ادامه توقف نبردها»، « فعال کردن کمیته آتش بس و هماهنگی و کمیته های محلی» ، «تشکیل کمیته های نظامی که بر روند عقب نشینی و تسلیم کردن اسلحه و گشودن گذرگاه های امن برای رسیدن کمک های انسان دوستانه نظارت کنند».

از سوی دیگر محمد عبد السلام رئیس هیئت حوثی مذاکره کننده به «الشرق الأوسط» گفت: «هیئت هیچ تعهداتی در خصوص از سرگیری مذاکرات به فرستاده سازمان ملل نداده است». وی افزود: «ولد الشیخ نظر خود را بیان می کند، و ما در باره هر چیزی که بخواهیم بگوییم نظر خود را بیان می کنیم».

عبد السلام اولویت های هیئت حوثی در مذاکرات که با قضایای مطرح شده از سوی فرستاده سازمان ملل متفاوت است را برشمرد و گفت: «تشکیل مجلس ریاستی در رأس اولویت های هیئت حوثی است، پس از آن تشکیل دولت وحدت ملی، و سپس اجرای ترتیبات امنیتی در مناطق مورد توافق است».