فرمانده آزاد سازی المکلا: ۳۰ تن از فرندهان «القاعده» را به اسارت گرفتیم

هیئت دولتی یمن که در مذاکرات کویت شرکت کرده است – عکس از خبرگزاری سبا

هیئت دولتی یمن که در مذاکرات کویت شرکت کرده است – عکس از خبرگزاری سبا

مذاکرات صلح یمن روز گذشته در کویت با سردی از سر گرفته شد، به طوری که اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل را مجبور به خلاصه کردن جلسات اصلی کرد.

منابع آگاه از مذاکرات به «الشرق الأوسط» گفتند جلسه مذاکرات مستقیم که با حضور ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل به یمن برگزار شده بود سرد بود، که سردی موجود در رایزنی ها ولد الشیخ را مجبور کرد پس از گذشته ۴۵ دقیقه جلسه را به پایان برساند و به جلسات دو جانبه روی آورد.

در همین راستا، سرلشکر فرج سالمین البحسنی فرمانده منطقه دوم نظامی در المکلا (جنوب یمن) در گفت و گو با «الشرق الأوسط» فاش کرد، طی عملیات امنیتی در مرکز استان حضرموت، ۱۳۰ تن از عناصر سازمان القاعده به اسارت در آمدند که در ۳۰ نفر از فرماندهان ارشد این سازمان در میان اسرا هستند.

البحسنی که اخیراً فرماندهی عملیات آزاد سازی المکلا از «القاعده» را رهبری می کرد، در گفتگو با «الشرق الأوسط» افزود، حملات نهادهای امنیتی به آشیانه های سازمان القاعده در المکلا از ابعاد طرحی که برای حضرموت آماده می شد پرده برداشت، به طوری که ارتش نزدیک به ۲۰ خودروی بمب گذاری شده آماده برای انجام عملیات تروریستی، سلاح های سنگین، وسایل نقلیه جنگی، تانک ، مین، مهمات مختلف، مواد منفجره از نوع تی ان تی، و مواد شیمیایی که در ساخت مواد منفجره مورد استفاده قرار می گیرند را کشف کرد.