ارائه «امداد رسانی فوری» در بسیاری از استان‌ها

قاهره: عصام فضل

تعدادی از جوانان مصر با راه‌اندازی کمپینی با عنوان «از سرما می‌میرد» لباس‌های گرم و پتو را برای آوارگان و فقرا در تعدادی از استان‌های مصر تأمین می‌کنند. به گزارش الشرق الاوسط، اعضای این کمپین سعی دارند با روشی متفاوت با آنچه همواره در زمستان انجام می‌شود، به نیازمندان کمک کنند.
یکی از روش‌های جدیدی که به منظور امدادرسانی فوری توسط اعضای این کمپین ابداع شده، این است که عکس و محل فرد نیازمند را در صفحه فیسبوک این کمپین منتشر می‌کنند تا هر کسی که توانایی داشته باشد، بتواند به سرعت به او کمک کند.
این کمپین در استان‌های قاهره، جیزه، اسکندریه، سوئز، فیوم و غربیه راه‌اندازی شده و تعداد اعضای آن در صفحه فیسبوک حدود ۸ هزار نفر است. این افراد لباس های زمستانه و پتو را برای فقرا تأمین می‌کنند.
گفتنی است اولویت با کسانی است که محلی برای سکونت ندارند.
منبع مالی این کمپین از مشارکت‌های اعضا تأمین می‌شود و کمک‌ها به صورت لباس و پتو است و در صورتی که کسی کمک نقدی بکند به همراه یکی از اعضای کمپین برای خرید مایحتاج نیازمندان به فروشگاه رفته و هر آنچه بخواهد از آنجا تهیه می‌کند. افراد ضمن تعیین منطقه مورد نظر خود، می‌توانند در زمان کمک رسانی نیز در محل حضور داشته باشند.
حسام العربی مسئول هماهنگی این کمپین در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت: «اعضای کمپین در محل زندگی خود و مناطق اطراف به جستجوی افراد نیازمند می‌پردازند، کما اینکه گاهی اوقات به بررسی عمومی مناطق مختلف می‌پردازیم. در خصوص آوراگان نیز اقدامات فوری انجام می‌شود و سعی می‌کنیم همان روز لباس و پتو را به دست افراد محتاج برسانیم».
العربی در ادامه افزود: «استقبال هموطنان از این کمپین بسیار بالا بوده و تعدادی از آنها بخشی از درآمد خود را به کمک به نیازمندان اختصاص داده‌اند».
نجوی السباعی مسئول کمپین در استان جیزه نیز در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت: «تجارب گذشته اعضای کمپین در امدادرسانی و سرعت آن در جهت توزیع لباس، پتو و تأمین داروها به‌ویژه داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مؤثر بوده‌است. این در حالی است که برخی از صاحبان داروخانه‌ها و پزشکان عضو کمپین به افراد نیازمند به صورت اورژانسی امدادرسانی می‌کنند».