واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی سودان به ازدواج دو وزیر 
ازدواج حامد ممتاز وزیر خارجه سودان با میاده سوار الذهب وزیر مشاور در امور ریاست جمهورى در ایالت خارطوم در سمت وزیر، واکنش‌های متفاوتی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته، از سوی دیگر موج انتقاد برخی از سیاستمداران و مدافعان حقوق زن را نیز در پی داشته است.
به گزارش الشرق الاوسط، سوار الذهب در اولین واکنش خود نسبت به این انتقادها گفت ازدواج او با یکی از سران حزب حاکم نشأت گرفته از اندیشه‌ای عمیق است که هدف از آن نزدیک ساختن احزاب از لحاظ ایدئولوژیکی و سیاسی به هم بوده است و این به نفع جامعه سودانی است.
وی همچنین راجع به قضاوت‌هایی که در مورد آنها شده بود اظهار تاسف کرده و آنها را خیلی سطحی و پیش پا افتاده عنوان کرد.
اما موضوع بحث برانگیز در این واکنش‌ها منصب آنها به عنوان وزیر نبوده بلکه تفاوت نگرش‌های سیاسی آن‌هاست؛  حامد ممتاز وابسته به حزب «اسلامیون» حاکم بر سودان است که تعدد زوجات را قبول دارد و میاده سوار الذهب متعلق به حزب «لیبرال‌ها» است که تعدد زوجات را رد می‌کند. که همین موضوع باعث خشم زنان آزادی‌خواه کشور سودان شده است.
از سویی دیگر در تاریخ سودان هیچگاه دو وزیر با هم ازدواج نکرده‌اند و به همین خاطر این ازدواج نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. تنها ازدواج سیاسی که قبل از آن در سودان صورت گرفته بود وصلت زنده یاد حسن الترابی رهبر اسلام‌گراها سودان با خاندان «مهدویون» سودان بود و وی همیشه بر ازدواج اعضای حزب خود با خانواده‌های معروف و صاحب نفوذ سودان تاکید می‌کرد. شایان ذکر است که این ازدواج، ازدواج دوم حامد ممتاز و میاده سوار الذهب است.
ممتاز متاهل است و از همسر اول خود فرزند دارد و میاده دو سال پیش از همسر خود جدا شده بود. دقیقا همین موضوع خشم «لیبرال‌ها» را برانگیخته است؛ چراکه رهبر این گروه به اصول آن پایبند نبوده و با مرد متاهل ازدواج کرده است.
گرچه ازدواج دو وزیر پدیده‌ای نو در سودان است ولی می‌توان گفت پدیده‌ای نادر در تمام دنیا است، اما غیر ممکن نیست. به طوری که ما پیش‌تر شاهد این اتفاق در روسیه، عراق و مصر نیز بوده‌ایم.