مرکز بین‌المللی فرهنگی ملک عبدالعزیز (اثراء) در ظهران به مدت دو روز میزبان ارکستر وین بود. هدف از این رویداد که روزهای جمعه و شنبه برگزار و با استقبال فراوانی روبرو شد، برجسته کردن بهترین فرهنگ‌های جهانی و قراردادن مخاطبان در یک تجربه سمعی و بصری در سالن «اثرا» بود.
به گزارش الشرق الاوسط، عبدالله عیاف، مدیر برنامه‌های «اثرا» گفت: «این مرکز سعی در برجسته کردن این سالن تئاتر و برنامه‌های اجرا شده در آن دارد. ما همواره سعی داریم بهترین اجراها را برای هموطنان خود به نمایش بگذاریم و با بالا بردن مهارت‌های ملی، آنها را توسعه دهیم تا بتوانند در سطح جهانی ظاهر شوند.»
وی در ادامه افزود: «از شنیدن موسیقی موسیقی‌دانان مشهور اتریشی «ولفانگ آمادیوس موزارت» و «یوهان اشتراوس الابن» بسیار لذت بردیم.»
ارکستر «وین» به رهبری فردریک چاسلین، یکی از مهمترین گروه‌های موسیقی سیار اروپا به شمار می‌رود که از بدو تأسیس در سال ۱۹۶۴ شهرت وسیعی را کسب کرد. از مشهورترین موسیقی‌های این گروه «لباخ و موزارت» و کارهای «جوزف هایدن» است که جزو موسیقی‌های نادر به شمار می‌روند.
سالن تئاتر «اثرا» با طراحی اوپرایی خود، ۹۰۰ صندلی را در مساحتی حدود ۱۰ هزار متر مربع در خود جای داده است.
در این سالن سالیانه بیش از ۳۰ اجرای محلی و جهانی برگزار می‌شود که شامل نمایش‌های تئاتر، سیرک، عروسک گردانی و اجرای موسیقی است.
این سالن روی ارتفاع و با سه سطح شیب طراحی شده است، به طوری که در بلندترین نقطه که به شکل منحصر به فردی طراحی شده، می توان صحنه نمایش را به وضوح مشاهده کرد، بالاترین سطح سالن ۱۷۴ صندلی، سطح بعدی ۱۵۸ و سطح سوم ۱۹۶ صندلی را در خود جای داده‌اند.
همچنین در این سالن فضایی برای افراد معلول نیز طراحی شده تا بتوانند به راحتی روی صندلی‌های خود بنشینند.
مرکز بین‌المللی فرهنگی ملک عبدالعزیز (اثراء) سعی دارد همواره در تمامی زمینه‌های هنری، علمی و نوآوری پیشگام باشد.
این مرکز با اجراهای محلی که بستری برای نوآوری به شمار می‌رود، سعی دارد استعدادهای علمی را کشف کرده و برای اقتصاد علمی زمینه‌سازی کند.