Categories: خبر

اردوغان پیروزی خود را برای حمله به گروه گولن به کار می برد

متهم کردن روزنامه نگاران به مدیریت کودتا در ترکیه… گل «عدالت و توسعه» را به اصلاحات و رویکرد آشتی جویانه سفارش می کند

یک زن ترک از حامیان حزب عدالت و توسعه به هنگام حضور در تجمع حامیان حزب در استانبول در حالی که نام اردوغان بر دستمال سر او نوشته شده است – عکس از آسوشیتد پرس

دو روز پس از انتخابات زود هنگام پارلمانی ترکیه، عملکرد دولتی این کشور نشان می دهد که قصد پرداختن با قاطعیت به پرونده های اساسی فراروی حزب حاکم را دارد که به پیروزی بزرگی بر تمامی احزاب مخالف دست یافت. این در حالی است که اظهارات عبدالله گل، رئیس جمهور سابق، که خواستار آغاز مرحله جدیدی از اصلاحات و رویکرد آشتی جویانه شد، بسیار قابل توجه بود.

در همین حال به نظر می آید که قاطعیت نظامی، عنوان مرحله آتی در خصوص برخورد با پرونده کردها باشد، به خصوص که جنگنده های ترکیه در اولین روز پس از انتخابات با انجام چندین حمله هوایی، مواضع «حزب کارگران کردستان» را هدف قرار دادند. همزمان اظهارات آتشین مسؤلان حزب و دولت تأکید می کند که گفت و گو با کردها، در صورتی که «اسلحه را زمین نگذارند»، بازگشتی نخواهد داشت. این در حالی است که «پ.ک.ک» پاسخ داد: « برنامه سیاسی دولت جدید شامل یک اقدام خواهد بود: جنگ».

اما در داخل، پلیس ترکیه دست به عملیات گسترده دستگیری حامیان فتح الله گولن، رقیب انتخاباتی شماره یک رجب طیب اردوغان زدند، و دست کم ۴۴ نفر را در چارچوب تحقیقات قضایی در ازمیر، بازداشت کردند.

دادگاه استانبول روز گذشته، مسؤلان مجله مخالف «نقطه»، از جمله جوهری گوون سر دبیر ، و مراد چوپان، مسؤل چاپ مجله را به اتهام «تلاش برای کودتا» به زندان انداخت.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post