ترکیه آماده پذیرش هر نوع سرمایه‌گذاری خارجی است

آنکارا: سعید عبدالرزاق

رئیس‌جمهوری ترکیه نقش صرف مولفه‌های اقتصادی در بحران ارز را رد کرد و گفت: «نمی توان افزایش غیرمنتظره نرخ ارز را با توجه به آمارهای اقتصادی، توجیه کرد.»
به گزارش الشرق الاوسط، رجب طیب اردوغان در اظهاراتی خطاب به اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه ( AK)، افزود: «ما مردم خود را رها نکرده و به دست فرصت طلبان نخواهیم سپرد.»
اردوغان اضافه کرد: «مشکلات بسیاری وجود دارد اما بخش خصوصی ترکیه با روش مخصوص به خود از این مشکلات عبور خواهد کرد و آن را به فرصت تبدیل خواهند کرد.»
به گفته او، بهبود شرایط پس از یکی از شدیدترین حملات اقتصادی در تاریخ ترکیه، آغاز شده است.
اردوغان اعلام کرد می‌توانیم با برنامه‌ریزی و تلاش از مشکلات عبور کنیم.
این در حالی است که ترکیه در حال حاضر با بحران اقتصادی دست به گریبان است و ارزش لیر این کشور در برابر دلار در هفته‌های گذشته به شدت پایین آمده است.
سردی روابط آنکارا و واشنگتن و همچنین تحریم‌هایی که علیه ترکیه اعمال شده، این کشور را با شرایط سخت اقتصادی روبه‌رو کرده است.
رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین گفت که درهای کشورش به روی سرمایه‌گذاری و حمایت باز است، ‌اما آنکارا تاکنون از کسی تقاضای پول نکرده است و به هیچ وجه بر سر حاکمیت ملی خود معامله نخواهد کرد.
وی اضافه کرد: هیچ کسی دیگر نخواهد توانست ترکیه را به زانو درآورد، پس از آن که به آن کمک کردیم تا روی پای خود بایستد.
وی گفت که دولت، به جای روی آوردن به شرکت‌های خارجی، بر توانایی‌های داخلی تکیه خواهد کرد.
اردوغان گفته که به وزیران دستور داده است هیچ توصیه یا مشاوره مالی از شرکت آمریکایی مک کینزی نگیرند و به جای آن دولت به ظرفیت های داخلی اتکا کند.