درگیری‌های تعز و صعده و خاکسپاری رسمی پیکر رئیس اطلاعات عدن

تعز-عدن: «الشرق الاوسط»

در کنار درگیری‌های مستمر در جبهه صعده و تعز برخی از منابع آگاه ارتش یمن، روز گذشته، از سرنگون کردن ۶ هواپیمای پهباد حوثی ساخت ایران خبر دادند.
همزمان با این خبر حکومت مشروع یمن از برگزاری یک مراسم رسمی برای خاکسپاری رئیس سازمان اطلاعات در ارتش یمن، در منطقه عدن خبر داد. او در اثر یک عملیات حوثی، از طریق یک هواپیمای بمب‌گذاری‌شده، در پایگاه نظامی العند در شمال عدن، به‌شدت زخمی شد و در اثر آن درگذشت.
سایت رسمی ارتش یمن بیان کرد که عملیات سرنگون کردن پهبادهای حوثی ساخت ایران ادامه دارد و تاکنون تعداد این هواپیماهای سرنگون شده به عدد ۶ هواپیما در ظرف ۱۰ روز رسیده‌است.
این سایت رسمی اعلام کرد که ارتش یمن توانست در روز شنبه گذشته هواپیمای دیگر حوثی را در شمال استان صعده شکار کند.
این هواپیما اولین هواپیمایی سرنگون شده در شهرستان باقم نبوده و چندی قبل نیز هواپیمایی دیگری در همین منطقه شکار شده بود.
در همین روز پهباد دیگری در مران، در غرب استان صعده، مورد اصابت قرار گرفت و بدین ترتیب این سومین هواپیمای حوثی است که ارتش یمن در همان جبهه شکار می‌کند.
این در حالی است که منابع خبری یمن از کشته‌شدن ۲۰ حوثی در شب یک‌شنبه، در اثر درگیری‌هایی با ارتش شهرستان باقم، خبر دادند.
این عناصر مزدور ایران تلاش می‌کردند به سمت شمال غرب شهرستان تغییر مکان دهند که مورد شناسایی قرار گرفتند و منهدم شدند.
نیروهای حکومت یمن فشارهای زیادی را، با حمایت و پشتیبانی نیروهای عربی، بر شهرستان باقم آوردند و پیش بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک بتوانند شهرستان باقم را به‌طور کامل آزاد سازند.
همچنین این نیروها در جبهه‌های دیگری در کتاف و مران و رازخ در حال پیشروی هستند، تا عملیات آزادسازی صعده، که مقر اصلی حوثی‌ها به‌شمار می‌رود، پیش ببرند.
در تعز نیز منابع خبری از کشته شدن تعدادی از حوثی‌ها حکایت می‌کنند. در غرب شهر تعز درگیری‌های زیادی میان نیروهای حکومت مشروع یمن و حوثی‌ها اتفاق افتاده و حوثی‌ها تلاش می‌کنند به‌سوی پایگاه‌های ارتش یمن پیش‌روی کنند و به فرودگاه قدیم شهر برسند. فرمانده جبهه الضباب در غرب شهر تعز، سرهنگ فؤاد حسان، تأکید کرد نیروهای حکومتی حوثی‌ها را در منطقه الرماده محاصره کردند.
همچنین او اضافه کرد که ارتش یمن تلاش‌های حوثی را برای رساندن مهمات به این منطقه رصد کرده و از این رو مانع هر گونه پیش‌روی این نیروها شدند.
از سوی دیگر حوثی‌ها به جنایت‌های خود بر ضد شهروندان یمن ادامه داده و روز گذشته در شهرستان ذی‌ناعم در استان البیضا یک زن را به‌قتل رساندند و زن دیگری را زخمی کردند. برخی از مردم این منطقه می‌گویند که حوثی‌ها به‌سمت یک خودرو شهری که تعدادی مسافر جابه‌جا می‌کرد تیراندازی کردند و این حادثه منجر به کشته شدن زنی به نام «نور القیسی» شد.
البته باید اضافه کرد که حکومت مشروع یمن در شهر عدن، روز گذشته یک مراسم خاکسپاری رسمی برای رئیس سازمان اطلاعات این شهر، سرلشکر محمد صالح طماح، برگزار کردند. او دو روز پیش در اثر زخم‌های که از یک عملیات تروریستی حوثی بر علیه او انجام شده جان خود را از دست داد. در مراسم خاکسپاری رئیس حکومت یمن، معین عبدالملک، حضور داشت و دیگر شخصیت‌های نظامی و سیاسی کشور یمن نیز مشارکت کردند. نخست‌وزیر یمن از اندوه شدیدی گفت که در اثر درگذشت این فرمانده باکفایت بدو رسید. او همچنین افزود که کشور یمن با درگذشت ایشان یکی از باکفایت‌ترین فرماندهان نظامی خود را از دست داد، که در ساختن ارتش یمن و پیشرفت آن تلاش‌های فراوانی کرده بود. نخست‌وزیر یمن از تمام نظامیان مشارکت کننده درمراسم خاکسپاری طماح درخواست کرد که راه این مرد با ایمان را ادامه دهند و برای پیشرفت ارتش و امنیت کشور از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.