به گزارش منابع نظامی رسمی یمن، نیروهای ارتش این کشور روز گذشته کنترل تعدادی از مناطق استراتژیک در جوف و صعده را به دست گرفته و در درگیری با شبه‌نظامیان حوثی در بیضا خسارات جانی و مالی زیادی را به آنها وارد کردند.
به گزارش الشرق الاوسط، آنها همچنین یک گروهک «تروریستی» در شهرستان القطن در حضرموت را دستگیر کردند.
به گزارش این منبع رسمی، نیروهای دولتی بامداد روز گذشته وادی الجوف و کوه‌های استراتژیک در منطقه سلبه در شهرستان خب و الشعف را آزاد کردند.
به گزارش منابع میدانی نیروهای ارتش همچنین در یک حمله گسترده، حوثی‌ها را غافلگیر و خطوط امدادی آنها را قطع و آنها را وادار به عقب نشینی کردند و وادی الجوف و کوه‌های استراتژیک مشرف به وادی خب و منطقه الشعف را نیز آزاد کردند.
منابع رسمی همچنین از کشته شدن ۱۲ حوثی در درگیری با ارتش در جبهه برط العنان خبر دادند.
سرلشکر هادی حمران الجعیدی فرمانده تیپ ویژه «الحسم» نیز در اظهارات رسمی اعلام کرد: «حوثی‌ها سعی داشتند به مناطقی در عزله واقع در شهرستان برط العنان نفوذ کنند، اما نیروهای ارتش آنها را متوقف و مجبور به عقب‌نشینی کردند. در این میان ۱۲ نفر از آنها از جمله رهبران میدانی حوثی کشته شدند».
سایت رسمی ارتش یمن همچنین از سقوط هواپیمای وابسته به نیروهای کودتاچی حوثی، توسط ارتش در غرب استان جوف خبر داد. این هواپیما که مواد منفجره حمل می‌کرد ساخت ایران بود.
احمد المیسری معاون نخست‌وزیر یمن بر اهمیت ثبات و استقرار اوضاع و راه‌اندازی فعال سرویس‌های امنیتی در استان بیضا در راستای انجام وظایف خود برای حفظ امنیت و ثبات و آرامش شهروندان، تأکید کرد.
در سطح امنیتی، نیروهای ارتش یمن وابسته به منطقه نظامی اول در منطقه سیئون، با هماهنگی با ائتلاف عربی یک گروه تروریستی در شهرستان قطن در استان حضرموت را دستگیر کردند.
به گزارش سایت رسمی ارتش یمن در این عملیات منزل این گروهک تروریستی در منطقه منخر در شهرستان قطن محاصره و ۵ نفر که در این منزل بودند دستگیر و یک ماشین بمب‌گذاری شده و مقادیر فراوانی اسلحه، مواد منفجره، کارت‌های شناسایی جعلی و وسایل ارتباطی نیز ضبط شد.