روزنامه «اسراییل هیوم» با توجه به تحولات سیاسی و نظامی کنونی گفت «ارتش اسراییل بیش از هر وقت دیگری آماده حمله به ایران است».

این روزنامه نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در گزارش مفصل روز پنجشنبه (۱۹ جولای) به این موضوع پرداخت و افزود «اسراییل در چند سال گذشته دستخوش تحولات مثبتی شده و حالا بیش از هر وقت دیگر آماده انجام حملاتی به مواضع ایران است.»

این گزارش خاطر نشان کرد «هر چند حمله اسراییل به راکتورهای هسته ای ایران گزینه دور از ذهنی به نظر می رسد و اغلب کشورهای اروپایی به دنبال نجات برجام هستند اما با این حال، اسراییل در شرایط کنونی بیش از هر وقت دیگری آماده حمله به ایران است. این کشور می تواند همین حالا به ایران حمله کند.»

در این گزارش آمده است «حمله به همه راکتورهای هسته ای ایران دشوار به نظر می رسد چرا که این تاسیسات با توجه به وسعت ایران در ده ها منطقه در سراسر این کشور استقرار دارند و در یک جا متمرکز نشده اند. این دقیقا بر خلاف راکتورهای هسته ای عراق و سوریه است. نقشه پراکندگی تاسیسات هسته ای ایران چالش عمده ای برای حمله های هوایی اسراییل به شمار می رود. همچنین، ایران سامانه های پدافند هوایی موفقی در اختیار دارد که از توان رهگیری و انهدام جنگنده های اسراییلی برخوردارند. هواپیماهای اسراییل برای حرکت بر فراز ایران باید مسافت چند هزار کیلومتری طی کنند و این بسیار دشوار است. اسراییل برای حمله به ایران جنگنده های پیشرفته و متنوع  و ابزارهای دیگری در اختیار دارد: از جمله جنگده اف ۳۵، سامانه های پدافند هوایی پیشرفته، جنگنده شبح و حمایت سیاسی آمریکا و منافع مشترک با طیف وسیعی از کشورهای منطقه ای و خلیجی. به همین دلیل، اسراییل می تواند آسیب جدی به ایران وارد کند.»