پیشرفت ارتش یمن در صعده

ارتش یمن با پشتیبانی ائتلاف عربی حمایت از مشروعیت در یمن به رهبری دولت سعودی ضمن پیشرفت در جبهه‌های صعده که پایگاه اصلی شبه نظامیان حوثی به‌شمار می‌رود، پس از درگیری‌های سنگین تعدادی از مناطق و کوه‌های استراتژیک را از کنترل حوثی‌ها درآورده و خسارت‌های انسانی و مادی فراوانی را به آنها وارد کردند.
به گزارش الشرق الاوسط، نیروهای ارتش ملی یمن روز گذشته از آزادسازی تعدادی از مناطق در شهر باقم در شمال غربی صعده خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری رسمی «سبأ» به نقل از یک منبع نظامی نیروهای ارتش با حمایت هلیکوپترهای نیروهای ائتلاف عربی منطقه آل حماقی در شهرستان باقم را آزاد کردند. جنگنده‌های ائتلاف عربی همچنین سه خودروی حامل کمک‌های بشری برای حوثی‌ها را در نقاط مختلف در شهرستان کتاف نابود کردند و نیروهای ارتش نیز به آزادی کامل مناطق شهرستان باقم در استان صعده نزدیک می‌شوند.
شبه نظامیان کودتاچی حوثی نیز به اقدامات خود برای نقض مذاکرات سوئد و توافقنامه آتش‌بس در ساحل الحدیده ادامه دادند.
به گزارش ساکنان شهر الحدیده، شبه‌نظامیان روستاهای جنوب الحدیده مانند حیس وجنوبا را بمباران کرده و خسارت‌های جانی و مالی فراوانی را به ساکنان این روستاها وارد کردند.
حوثی‌ها روز پنج‌شنبه ضمن بمباران منازل روستاهای حیس، منزل عبدالله علی محمد العبد در روستای المغل را نیز بمباران کرده و بخش عمده خانه را بر سر ساکنانش تخریب کردند. صاحب این منزل مردی نابینااست که به همراه همسر پیر خود در این خانه زندگی می‌کند.
در مقابل، مرکز کمک و اعمال بشردوستانه ملک سلمان روز پنج‌شنبه ۲۶ کودک که پیش از این مجبور به مشارکت در جبهه‌های جنگ حوثی بودند را برای گردش و تفریح به اماکن گردشگری و تاریخی در استان مأرب برد.
«سبأ» همچنین گزارش داد این گردش تفریحی در راستای فعالیت‌های حمایت روحی و اجتماعی این مرکز و برای کمک به کودکان در جهت رهایی از آسیب‌هایی است که در زمان حضور در جبهه‌های جنگ حوثی‌ها به آنها وارد شده‌است.