این پروژه توسط یک شرکت اماراتی انجام می شود

قاهره – الشرق الاوسط

شرکت مصری توسعه املاک و مستغلات کاپیتال گروپ پراپرتیز از احداث نخستین شهرک سرمایه گذاری فرهنگی در مصر خبر داد. این خبر در مراسم افتتاح تئاتر البروج اعلام شد. تئاتر البروج توسط ساقیه عبد المنعم الصاوی در زمینی به مساحت ۵ میلیون متر مربع احداث شده است.
امجد حسنین مدیر اجرایی کاپیتال گروپ پراپرتیز گفت «حضور شرکت ساقیه الصاوی در پروژه البروج در غرب قاهره به نفع مالکان ملک و مستغلات در این شهر و نیز شهرهای ساحلی نزدیک مثل اسماعیلیه و پورت سعید و حومه قاهره است.»
حسنین در نشست خبری در محل برگزاری این پروژه افزود «نوآوری برای رقابت در بازار املاک و مستغلات در مصر ضروری است و به همین دلیل به فکر احداث یک شهرک سرمایه گذاری فرهنگی افتادیم که حتی شهرها و استان های همجوار هم می توانند از امکانات آن بهره ببرند.»
او در پاسخ به سوال الشرق الاوسط در مورد حجم سرمایه گذاری این طرح گفت «طرح با سرمایه ۷۰ میلیارد پوندی (پول ملی مصر) انجام شد. همزمان با نزدیکی موعد پایان مرحله اول این طرح در نیمه سال آینده طرح های بالای ۶ میلیارد پوندی در سال نخست به پیمانکاران واگذار گردید. فاز اول این طرح با سرمایه ۳ میلیارد پوندی انجام شد.»
او افزود «این شرکت حدود ۳۰۰ میلیون دلار در دو سال گذشته سرمایه گذاری کرده و بیشترین سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات مصر توسط این شرکت انجام شده است.»
احمد فتح الله مدیر اجرایی امور مالی کاپیتال گروپ پراپرتیز گفت «نگاه و عملکرد این شرکت در مورد پروژه های عمرانی یکپارچه تنها محدود به املاک و مجتمع های مسکونی نبوده و همه جوانب تفریحی و اجتماعی را نیز در بر می گیرد. «تئاتر البروج» به منظور ایجاد فضای فرهنگی در شرق قاهره ساخته شد.
مهندس ولید الهندی مدیر اجرایی شرکت امکان و شرکت کاپیتال گروپ پراپرتیز در مراسم افتتاح این پروژه گفت «فرهنگ یک رکن اصلی در همه پروژه های عمرانی یکپارچه این شرکت به حساب می آیند. افتتاح تئاتر روباز البروج در قالب این سیاست راهبردی اجرا می شود و تاکیدی است بر نقش موثر فرهنگ و نتایج مثبت آن در زندگی جوامع عمرانی که این شرکت کار توسعه آنها در این منطقه را به عهده دارد. تئاتر البروج که مدیریت آن را ساقیه الصاوی برعهده دارد نخستین مرکز فرهنگی در پروژه البروج و مناطق همجوار در شرق قاهره است. ما بر این باوریم که فرهنگ نقش مهمی بر عهده دارد.»
البروج نخستین پروژه ای است که توسط شرکت کاپیتال گروپ پراپرتیز در مصر انجام می شود. این شرکت از این طریق به دنبال معرفی یک شهرک یکپارچه شامل مجتمع های مسکونی و اداری و تجاری و تفریحی است. محمد عبد المنعم الصاوی رییس هیات مدیره شرکت ساقیه الصاوی هم در این نشست خبری حضور داشت.
یک شعبه از روستای هوشمند هم در البروج قرار دارد که در سه ماهه اول ۲۰۱۹ عملیات ساخت آن آغاز می شود. طرح موسوم به «Park Orchard» هم در زمینی به مساحت ۷۰ فدان (واحد سنجش مساحت در مصر و برابر با هشت هکتار) احداث می گردد. فاز اول طرح اخیر در نوامبر ۲۰۱۸ به بهره برداری می رسد اما بهره برداری کل پروژه در ۲۰۱۹ انجام می شود.
محمد عبد المنعم الصاوی رییس هیات مدیره شرکت ساقیه الصاوی گفت «امروز فرصتی پیش آمد تا با کسانی که بر حضور این شرکت در شرق قاهره تاکید می کردند گپ بزنم و این مایه خوشحالی است. طرح البروج و ایده آن برای خدمتگزاری به مردم در بخش اندیشه و فرهنگ تحسین برانگیز است.»

به دنبال نشست خبری، مراسم افتتاحیه با شرکت بیش از ۳۰۰۰ نفر در این تئاتر آغاز شد. در این مراسم قطعات کلاسیک پیانیست معروف رمزی یاسا نواخته شد و گروه موسیقی موسیقدان صاحب نام عمر خیرت قطعه های معروف یاسا را اجرا کردند.