روزنامه های ایران

روزنامه های ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که با توجه به نوپا بودن دولت، احتمالا فرصتی برای برگزاری نمایشگاه مطبوعات در سال ۹۲ نداشته باشیم.

به گزارش ایرنا، علی جنتی روز دوشنبه در حاشیه دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در جمع خبرنگاران افزود: دولت نوپاست و در طول چند ماه گذشته با بررسی ساختار وزارتخانه ها تلاش کرده است افرادی همگام با دیدگاه های دولت انتخاب کند.

وی یادآور شد: طبیعتا در این شرایط برگزاری برخی نمایشگاه ها با تاخیر روبرو می شود اما این مسئله مشکلی ایجاد نمی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مهم این است که کار عمیق انجام شود نه یک کار سطحی، تلاش می کنیم در اولین فرصت ممکن نمایشگاه و جشنواره مطبوعات را برگزار کنیم اما بعید می دانم زمینه این کار تا پایان سال ۹۲ فراهم شود.

جنتی درباره پرداخت یارانه مطبوعات گفت: پرداخت این یارانه در گذشته بی حساب و کتاب بود و افراد بر اساس روابط شخصی با مسوولان وزارت ارشاد و یا حمایت و عدم حمایت از دولت، یارانه کم یا زیادی دریافت می کردند.

وی ادامه داد: در دوره جدید، با همکاری مدیران مسوول مطبوعات، ضوابط جدیدی برای پرداخت این یارانه تدوین شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که این ضوابط بر اساس ویژگی های هر رسانه از جمله تیراژ، مناطق تحت پوشش و انتشار بر اساس ماه و فصل و سال و میزان انتشار تنظیم شده و بر روی سایت معاونت مطبوعات نیز موجود است.

جنتی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است اداره کمیته روابط عمومی ها همچنان در نهاد اطلاع رسانی ریاست جمهوری باقی بماند گفت: تفاوتی نمی کند که وزارت ارشاد متولی این نهاد را برعهده داشته باشد یا ریاست جمهوری بلکه اجرای صحیح امور و پیش بردن کارهای روابط عمومی ها مهمترین مسئله است.