جلسات مقدماتی درباره نقاط اختلاف در ریاض آغاز شد

بخشی از جلسه مقدماتی برای اجلاس کشورهای عربی و آمریکای لاتین در ریاض – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

بخشی از جلسه مقدماتی برای اجلاس کشورهای عربی و آمریکای لاتین در ریاض – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

صبح روز گذشته اجلاس مقامات ارشد در شورای وزیران امور خارجه کشورهای عربی و کشورهای آمریکای لاتین، با ریاست شاهزاده ترکی بن محمد بن سعود، وکیل وزارت خارجه عربستان سعودی در روابط بین الملل، در ریاض آغاز به کار کرد. این نشست در چارچوب آماده سازی برای چهارمین اجلاس کشورهای عربی و کشورهای آمریکای لاتین است که در روزهای ۱۰ و ۱۱ نوامبر (آبان ماه) کنونی به ریاست عربستان سعودی برگزار خواهد شد. ریاض، امروز شاهد مذاکرات در جلسات و فعالیت های انجمن چهارم بازرگانان کشورهای عربی و کشورهای جنوب آمریکا خواهد بود، که طی آن  شرکت کنندگان استراتژی یکپارچگی بین کشورهای آمریکای جنوبی و کشورهای عربی را مورد بحث قرار می دهند. این نشست در سایه آرمان ها برای ایجاد دو شرکت مشترک برای خدمات لوجستیک و حمل و نقل دریایی بین دو طرف است.

اقتصاد دانان برای «الشرق الأوسط» تأکید کردند که  این فرصت برای ایجاد یک ادغام اقتصادی مطلوب عربی – آمریکای جنوبی است، که یک اتحاد سیاسی به وجود خواهد آورد که نقش فعالی در مجامع بین المللی ، به نفع مردم هر دو طرف، ایفا می کند.

شاهزاده ترکی بن محمد بن مسعود، رئیس هیئت عربستانی در سخنان خود در جلسه افتتاحیه گفت: «از سازگاری و همگرایی نقطه نظرات در میان کشورهای عربی و کشورهای آمریکای جنوبی نسبت به بسیاری از مسائل بین المللی احساس رضایت داریم». وی اشاره کرد که  جلسات فعلی نقاط اختلاف را بررسی می کند تا زمینه را برای اجلاس سران آماده کند.